Mijn nieuwe camera

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Mijn nieuwe camera

Bericht door Genster » za feb 26 2011 11:41 am

Op 16 januari van dit jaar heb ik in Antwerpen een nieuwe fotocamera gekocht; de 'one and only' Vecco VC-10 (zie het plaatje hieronder)
Afbeelding
Voor dit onvolprezen stukje techniek :lol: heb ik EUR 2,95 moeten neertellen. Dit was overigens incl. rolletje en batterij. Dat laatste was wat jammer, want het heeft mijn vrouw heel wat tijd gekost om de troep die uit de batterij was gekomen er uit te peuteren, zodat er weer een nieuwe in kon. Hier een foto;
Afbeelding
Op mijn website ( http://www.genster.nl/2011ev/2011/Vecco/vecco.html ) is een serie van 8 foto's te zien .
Groet,

Genster

P.s.,
Dit zijn natuurlijk geen beste foto's, maar ik vond het wel grappig om foto's te maken met een camera van minder dan drie euro en deze ook hier te laten zien. Dit bericht staat niet voor niets in de cofee corner :)

Cees
Forumlid
Forumlid

Re: Mijn nieuwe camera

Bericht door Cees » za feb 26 2011 12:15 pm

Dat het ervoor gemaakt kan worden en dan nog van China naar hier getransporteerd! :shock:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za feb 26 2011 12:25 pm

Cees Laarman schreef:Dat het ervoor gemaakt kan worden en dan nog van China naar hier getransporteerd! :shock:
Ongelofelijk hè? en dat incl. Fuji-rolletje voor 36 opnames :)
Aan de andere kant stond het cameraatje misschien al wel 10 jaar in de winkel :wink:

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Replay » za feb 26 2011 1:46 pm

Wauw, een échte Vecco VC-10. :oohh:
Je moet bij die toestellen wel in de gaten houden dat wanneer je rolletje vol is, de camera technisch gezien total loss is.
Ben er maar zuinig op. :wink2:

palone

Bericht door palone » za feb 26 2011 1:50 pm

Leuk !

Frederix

Bericht door Frederix » za feb 26 2011 2:21 pm

Genster schreef:Op 16 januari van dit jaar heb ik in Antwerpen een nieuwe fotocamera gekocht; de 'one and only' Vecco VC-10 (zie het plaatje hieronder)
Afbeelding
Voor dit onvolprezen stukje techniek :lol: heb ik EUR 2,95 moeten neertellen. Dit was overigens incl. rolletje en batterij. Dat laatste was wat jammer, want het heeft mijn vrouw heel wat tijd gekost om de troep die uit de batterij was gekomen er uit te peuteren, zodat er weer een nieuwe in kon. Hier een foto;
Afbeelding
Op mijn website ( http://www.genster.nl/2011ev/2011/Vecco/vecco.html ) is een serie van 8 foto's te zien .
Groet,

Genster

P.s.,
Dit zijn natuurlijk geen beste foto's, maar ik vond het wel grappig om foto's te maken met een camera van minder dan drie euro en deze ook hier te laten zien. Dit bericht staat niet voor niets in de cofee corner :)
Van mij hoeft dit bericht niet in de coffee-corner hoor. Je kunt serieus foto's maken met een wegwerpcamera. Ik heb in het verleden eens een aantal draadjes over wegwerpcameraatjes gestart:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... werpcamera

Je kunt de resultaten wat mij aangaat wel plaatsen in fotopresentaties, mits je een wegwerpcamera van Nikon gebruikt. :twisted:
Anders is daar nog een forum speciaal om werk met niet-Nikoncamera's te plaatsen. :lol:

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za feb 26 2011 2:29 pm

Leuke serie voor een wegwerpcamera. Is #5 zo uit de camera gekomen, met dat rare scherptevlak?

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za feb 26 2011 2:46 pm

Replay schreef:Wauw, een échte Vecco VC-10. :oohh:
Je moet bij die toestellen wel in de gaten houden dat wanneer je rolletje vol is, de camera technisch gezien total loss is.
Ben er maar zuinig op. :wink2:
Bedankt voor je bericht Replay. ik zal er heel zuinig op zijn :lol:

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za feb 26 2011 2:47 pm

palone schreef:Leuk !
Thx!

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za feb 26 2011 2:53 pm

Frederix schreef:Van mij hoeft dit bericht niet in de coffee-corner hoor. Je kunt serieus foto's maken met een wegwerpcamera. Ik heb in het verleden eens een aantal draadjes over wegwerpcameraatjes gestart:

Je kunt de resultaten wat mij aangaat wel plaatsen in fotopresentaties, mits je een wegwerpcamera van Nikon gebruikt. :twisted:
Anders is daar nog een forum speciaal om werk met niet-Nikoncamera's te plaatsen. :lol:
Bedankt voor je reactie Frederix!
Ik kan mijn plaatjes natuurlijk niet vergelijken met jouw foto's :)
Jij maakt echt prachtige foto's en ontwikkeld de rolletjes daarnaast ook zelf (als ik het goed heb).
Mijn negatieven komen van het Kruidvat :)
Groet,
Genster

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za feb 26 2011 2:55 pm

Tom schreef:Leuke serie voor een wegwerpcamera. Is #5 zo uit de camera gekomen, met dat rare scherptevlak?
Thanks!
Ik weet eigenlijk niet wat een scherptevlak is, maar kan je zeggen dat ik de foto's wel wat heb bewerkt (recht gezet, verkleind en licht USM toegepast).
Het is overigens (hoe kan het voor 2,95) géén wegwerpcamera :lol:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za feb 26 2011 3:29 pm

Frederix schreef:Van mij hoeft dit bericht niet in de coffee-corner hoor. Je kunt serieus foto's maken met een wegwerpcamera.
Klopt. Verhuisd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za feb 26 2011 3:30 pm

Patrick schreef:
Frederix schreef:Van mij hoeft dit bericht niet in de coffee-corner hoor. Je kunt serieus foto's maken met een wegwerpcamera.
Klopt. Verhuisd.
Thanks Patrick!

Myriad

Bericht door Myriad » zo feb 27 2011 12:58 am

Genster schreef:
Tom schreef:Leuke serie voor een wegwerpcamera. Is #5 zo uit de camera gekomen, met dat rare scherptevlak?
Thanks!
Ik weet eigenlijk niet wat een scherptevlak is, maar kan je zeggen dat ik de foto's wel wat heb bewerkt (recht gezet, verkleind en licht USM toegepast).
Het is overigens (hoe kan het voor 2,95) géén wegwerpcamera :lol:
Het heeft inderdaad een vreemd scherptevlak. Dat zal niet aan je bewerking hebben gelegen, maar aan het 'objectief'.
Kijk maar eens naar het bovenste deel van de boom en ook naar het gras op de voorgrond: onscherp, terwijl de rest van de voorste boom wel scherp is. :roll:

Deavit

Bericht door Deavit » zo feb 27 2011 1:06 am

Ziet er leuk uit.

Waar kan je die halen?

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”