Bericht
door B.Olthof » ma feb 28 2011 11:46 am
Bedankt voor de eerste opmerkingen.
Mijn idee over de serie:
Keuze uit 1 of 2, is toch dubbel. Dan kies ik voor #2 Deze heeft meer relatie met het onderwerp. Bewuste keuze om scherpte op tattoo te leggen.
Keuze 3: gewoon een mooi scherp plaatje van de situatie.
Keuze 4 kleur: Smaak, moet je aan een ZW-serie 1 kleurenfoto toevoegen? Op een tentoonstelling zou ik deze dissonant kunnen waarderen. Beter was een statiefje geweest, ik vind de onscherpte in de tattoo een zwaktebod. Wordt nog wel goed gemaakt doordat het lijkt of de scherpte erop wordt gespoten.
5: er wordt echt pijn geleden. Toch een zwakke foto, als je er niet bij was zal de foto nietszeggender zijn. Niet in serie plaatsen.
6: Goede compositie van armen, goede scherpte.
7. mooie trotse foto. Dat de tattoo in de schaduw zit is jammer. Wordt weer goed gemaakt door het tegenlicht op de arm. Legt een verband met de bokeh linksboven.
Algemeen: Een zwak TL-balkje gecombineerd met ander zwak kunstlicht beperkt de (artistieke) keuzes in scherpte/diepte enorm. Ik heb geen (verstand van) flitsers.
Nu is het een chronologisch verslagje, ik vraag me af hoe ik meer diepgang kan brengen in een reportage. Bijvoorbeeld een sterk thema / rode draad kiezen.
Kritiek en suggesties welkom.