Ik weet dat je met een D300s een externe flits als de SB900 kunt aansturen via de commander mode.
Maar hoe stuur je op afstand een SB900 aan vanaf de D40?
aansturen externe flits
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: aansturen externe flits
De D40 heeft geen commander mode.
Het enige wat je kunt doen is tegen de D40 zeggen dat ie op hand moet flitsen en de SB900 op SU-4 mode zetten. Is niet optimaal.
Het enige wat je kunt doen is tegen de D40 zeggen dat ie op hand moet flitsen en de SB900 op SU-4 mode zetten. Is niet optimaal.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Bedankt voor de snelle info. Is er een betaalbaar alternatief als je een stapje verder wil dan de D40?
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je zou een su-800 op de camera kunnen zetten maar niet echt goedkoop met zo'n € 250,00. Je kan het ook met zgn triggers proberen cactus heeft bv setjes die ongeveer € 40 kosten voor een zender en ontvanger. Dan werk je wel draadloos maar niet met het cls systeem van nikon.
Nikon Z Z & de maskers
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je de flitser via CLS vanaf de camera aan wilt sturen dan zit je minimaal vast aan een D90 (een tweedehands D80 is ook een optie), maar je kunt dan ook een SB-600 of SB-700 kopen, dan kun je de SB-900 als commander gebruiken.
Als afstand tussen camera en flitser niet meer is dan een meter, dan zou je een kabel als de SC-28 kunnen overwegen.
Als afstand tussen camera en flitser niet meer is dan een meter, dan zou je een kabel als de SC-28 kunnen overwegen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Bedankt voor alle info. Ik ga ermee aan de slag.