Hoi Patricia,
Ook ik ben gevraagd om foto's te maken van een baby die ieder moment geboren gaat/moet worden.
Leuk, maar daar komt weer iets op je af, pffffffffff.
Ik heb eigenlijk geen deugdelijke spullen zoals in de studio's , en ben geheel afhankelijk van de spullen die ik heb.
Roeien met de riemen dus.
Zoals ik het nu ga doen is hetzelfde concept als met de huwelijksfotografie.
Ten eerste veel sites bekijken, en veel informatie tot je nemen over deze vorm van fotografie.
Mijn neef en zijn vriendin hebben redelijk gericht aangegeven wat ze ongeveer wensen.
Dat maakt het iets makkelijker, maar ook weer van de andere kant moeilijker omdat er een verwachtingspatroon aan vast hangt.
Wel komt er nu studiowerk op me af waar ik nog geen kaas van heb gegeten.
Gelukkig werk ik in een drukkerij, en kan ik beschikken over veel materialen voor bounchen, afschermen van het licht, achtergrond papier, kartonnen kokers om een paar spots qua uitstraling binnen de perken te houden.
En ben nu driftig aan het oefenen met diverse lichtopstellingen, oefenend op een "vleespop" die mijn dochter ooit gekregen heeft van ons.
Deze pop gaat ook mee als ik de shoot ga doen, want eerst de lichtopstelling goed zetten met de pop, en dan pas de baby erbij.
Anders krijg je zo'n gezeul met zo'n klein hummeltje, en dat is het toch al meer dan genoeg als je diverse foto's wil maken.
De objectieven die ik wil inzetten zijn de 18-200 mm en de Tamron 90 mm macro.
Ooit heb ik gelezen dat de 90 mm macro zich ook heel goed leent voor portretfotografie.
Verder neem ik een achtergronddoek mee een paar statieven, een opzetflitser radiografisch aangestuurd, twee spots van een lichttentje

wat witte kartonnen platen om de flitser te bounchen en zwart papier, en veel rust en geduld.
Er wordt op locatie gefotografeerd, en we hebben afgesproken dat we het tweede weekend na de bevalling de shoot doen.
Is iedereen een beetje bijgekomen van deze indrukwekkende gebeurtenis, en zijn de belangrijkste mensen al op visite geweest.
Verder ga ik tot die tijd verder met oefenen, en maak aantekeningen van diverse shoots en lichtopstellingen.
Probeer ik efficiënt de lichtopstelling te combineren met de foto's we willen, zodat je structuur in de shoot krijgt.
En maak ik daar ook een lijstje van.
Dit bevorderd de broodnodige rust voor jezelf en de "modellen" , en de shoot zal daardoor ook sneller klaar zijn.
Het enige waar ik nog een beetje mee zit is het tijdstip van de shoot.
Net voor ze gevoed moeten worden huilen veel baby's, en daarna liggen ze weer te slapen
Heeft iemand daar een tip voor ??
Dat was het zo'n beetje voor nu, ik ga maar weer oefenen
vrgr
Tiny