Landwinning Waddenzee

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Landwinning Waddenzee

Bericht door ErikB » za mar 05 2011 2:01 pm

Gister ben ik eindelijk eens helemaal in het noorden wezen fotograferen. Eventjes bij de Waddenzee geweest. De lucht was gelukkig niet zo blauw als afgelopen dagen wat het volgende resultaat opleverde:

Afbeelding
1/100 - F11 - ISO200 - grijsverloopfilter gebruikt - uit de hand

yellowfish

Re: Landwinning Waddenzee

Bericht door yellowfish » za mar 05 2011 2:42 pm

Heb je een Cokin grijsfilter gebruikt?
Kan je iets vertellen over welk systeem je gebruikt van cokin?

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za mar 05 2011 3:47 pm

Erik, hele mooie foto, qua compositie, Histogram mooi, maar ik zelf zou er toch iets meer tonal contrast indoen, vind hem iets te flets, 2 streepjes is genoeg, Maar dat is maar mijn mening hoor. Waar ben je overigens geweest als ik mag vragen? groet, peter

Floor

Bericht door Floor » za mar 05 2011 4:43 pm

Lokatie Moddergat??

Mooie foto.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » za mar 05 2011 6:22 pm

Bedankt voor de reacties allemaal :)
yellowfish schreef:Heb je een Cokin grijsfilter gebruikt?
Kan je iets vertellen over welk systeem je gebruikt van cokin?
Ik gebruik Cokin ja. Ik gebruik het P-systeem met een (geloof ik) ND4 grijsverloopfilter. Doordat ik in RAW fotografeer heb ik daarmee doorgaans alle beeldinformatie die ik nodig heb. In Lightroom gooi ik er dan soms nog een grijsverloopje overheen om de lucht echt goed uit te laten komen.
In sommige gevallen gebruik ik behalve het grijsverloop nog een polarisatiefilter en sinds kort kan ik dat ook nog combineren met gewone grijsfilters ;)
gewoon peter schreef:Erik, hele mooie foto, qua compositie, Histogram mooi, maar ik zelf zou er toch iets meer tonal contrast indoen, vind hem iets te flets, 2 streepjes is genoeg, Maar dat is maar mijn mening hoor. Waar ben je overigens geweest als ik mag vragen? groet, peter
Bedankt voor je feedback Peter :) Ik zal er straks zeker eens naar kijken ;) Nabewerking is nog niet mijn sterkste punt helaas..

Waar ik geweest ben? Het antwoord is al gegeven:
Floor schreef:Lokatie Moddergat??

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za mar 05 2011 8:05 pm

Mooie plaat maar ik vind het grijsverloop-effect iets te sterk/onnatuurlijk; ook de bovenkant van de palen is aanzienlijk donkerder geworden evenals de stukjes blauw in de lucht. Ik neem aan dat je bij deze foto ook het ND effect in de nabewerking hebt versterkt (geeft misschien ook de lichte streep op de horizon links, waar je tussen de palen door kijkt?) want krijg de indruk dat het meer dan de 2 stops is die de ND4 van Cokin geeft. Denk dat voor mij alleen de ND4 al had volstaan.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » za mar 05 2011 8:19 pm

Ik heb er inderdaad nog een stop overheen gedaan. Onnatuurlijk,, tja.. Mn camera kon nou eenmaal niet helemaal het lichtverschil aan en dus speel je daar wat mee, ook in de nabewerking. Het effect daarvan is smaakgebonden, ik vind het namelijk niet te sterk ;) Ieder zo zijn smaak en mening!

De lichte streep is overigens afkomstig van terschelling (als ik het goed heb :P) waar de zon op stond en waar dus de duinenrij goed licht was. In de verte maar een kleine streep dus ;) Het donkere over de paaltjes vind ik zelf niet storend..

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”