View NX 2 Internet connection error
View NX 2 Internet connection error
Elke keer als ik viewNX open krijg ik een foutmelding "Internet connection error".
Dit gebeurde al met versie 1.1.1. Ik heb de nieuwe versie 2 geinstaleerd en heb nog steeds de foutmelding.
Ik moet nu ongeveer 6 x annuleren op deze foutmelding alvorens ik kan werken met View NX.
Ik begon de foutmeldingen te krijgen na het activeren van mijn "My Picturetown" in View NX.
Ik heb daar alle instellingen gecontroleerd inc wachtwoord in deze zijn ogenschijnlijk in orde...
Heeft iemand enig idee hoe ik van de foutmelding afkom.
Bv dank.
Dit gebeurde al met versie 1.1.1. Ik heb de nieuwe versie 2 geinstaleerd en heb nog steeds de foutmelding.
Ik moet nu ongeveer 6 x annuleren op deze foutmelding alvorens ik kan werken met View NX.
Ik begon de foutmeldingen te krijgen na het activeren van mijn "My Picturetown" in View NX.
Ik heb daar alle instellingen gecontroleerd inc wachtwoord in deze zijn ogenschijnlijk in orde...
Heeft iemand enig idee hoe ik van de foutmelding afkom.
Bv dank.
Re: View NX 2 Internet connection error
Ik heb hetzelfde probleem.
echter geen picture town geactiveerd.
probleem is ontstaan na install van nx2
Ben ook opzoek naar de oplossing.
Alvast bedankt.
Ad
echter geen picture town geactiveerd.
probleem is ontstaan na install van nx2
Ben ook opzoek naar de oplossing.
Alvast bedankt.
Ad
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je zou View NX even moeten deïnstalleren. Je PC opnieuw opstarten en vervolgens de nieuwste versie installeren. Dan zou je probleem opgelost moeten zijn.
Succes
Succes
Helaas niet de oplossing.hans1956 schreef:Je zou View NX even moeten deïnstalleren. Je PC opnieuw opstarten en vervolgens de nieuwste versie installeren. Dan zou je probleem opgelost moeten zijn.
Succes
Staat uit dat kan dus het probleem niet zijn.george013 schreef:Bekijk je firewall eens.
George
bedankt voor het meedenken.
Soms heb ik ook wel eens last van dat soort dingen. Als je het ip-adres weet waarnaar kontakt gezocht wordt kun je dat adres ook even pingen. Lukt dat wel, dan ligt het aan de softwarekant. En zo verder zoeken.
Bij mij is het meestal een firewall-probleem.
George
George
Ik ben er nog niet uit wat het probleem is de melding komt al voor dat er daadwerkelijk een internet verbinding wordt gemaakt.george013 schreef:Soms heb ik ook wel eens last van dat soort dingen. Als je het ip-adres weet waarnaar kontakt gezocht wordt kun je dat adres ook even pingen. Lukt dat wel, dan ligt het aan de softwarekant. En zo verder zoeken.
George
Althans daar lijkt het op
Ad
Als de software een internetverbinding vereist en je hebt geen verbinding zou je zo'n boodschap kunnen krijgen.
Je moet deze problemen logisch proberen te lokaliseren.
George
Je moet deze problemen logisch proberen te lokaliseren.
George
Bedankt voor een ieders reactie,
Ik heb inmiddels contact gehad met de support afdeling van Nikon,
Hierbij de de oplossing.
" ViewNX maakt geen verbinding met het internet en zou deze melding niet moeten geven. Waarschijnlijker is dat Windows zelf iets in de werking van ViewNX verwart met een toegangsverzoek tot het internet terwijl dat niet zo is.
Deze melding is mogelijk te wijten aan een bepaalde link die verwijderd moet worden. Wij raden u aan om te zoeken naar 'My Websites on MSN', of 'Mijn documenten op MSN' en deze link te verwijderen. Meestal is deze te vinden als u op 'Start->Computer' klikt.
Hieronder vindt u ook de link naar de laatste versie van ViewNX2 -2.1.1
ViewNX 2.1.1 volledige versie - Windows
Antwoordkoppeling: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/48703"
De oplossing was idd het verwijderen van :'My Websites on MSN'
Ad
Ik heb inmiddels contact gehad met de support afdeling van Nikon,
Hierbij de de oplossing.
" ViewNX maakt geen verbinding met het internet en zou deze melding niet moeten geven. Waarschijnlijker is dat Windows zelf iets in de werking van ViewNX verwart met een toegangsverzoek tot het internet terwijl dat niet zo is.
Deze melding is mogelijk te wijten aan een bepaalde link die verwijderd moet worden. Wij raden u aan om te zoeken naar 'My Websites on MSN', of 'Mijn documenten op MSN' en deze link te verwijderen. Meestal is deze te vinden als u op 'Start->Computer' klikt.
Hieronder vindt u ook de link naar de laatste versie van ViewNX2 -2.1.1
ViewNX 2.1.1 volledige versie - Windows
Antwoordkoppeling: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/48703"
De oplossing was idd het verwijderen van :'My Websites on MSN'
Ad
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De irritante meldingen ken ik ja. Was tot nu toe te lui om in de firewall te duiken 
De engelse link stond niet op mijn Engelstalige pc, maar achteraf de Nederlandse wel. Ook meteen ViewNX maar eens geupgrade. We zullen zien...

De engelse link stond niet op mijn Engelstalige pc, maar achteraf de Nederlandse wel. Ook meteen ViewNX maar eens geupgrade. We zullen zien...

Ben benieuwd of dit ook bij jouw de oplossing is.ElRonno schreef:De irritante meldingen ken ik ja. Was tot nu toe te lui om in de firewall te duiken