Vogel oogst van vandaag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Daniël

Vogel oogst van vandaag

Bericht door Daniël » zo mar 06 2011 7:10 pm

Vandaag even met mijn meissie door Meer en Bos gelopen in Den Haag.

Hebben weer lekker vogeltjes gezien.

1 Koperwiek
Afbeelding
2 Waterhoen
Afbeelding
3 Ik geloof een jonge kokmeeuw
Afbeelding
4 Kokmeeuw met jeuk
Afbeelding
5 Halsbandparkiet
Afbeelding
6
Afbeelding

Allemaal genomen met combo:
Nikon D3 Nikkor 200mm f/4 macro en GP1 ;)

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Vogel oogst van vandaag

Bericht door Genster » zo mar 06 2011 7:57 pm

Mooie foto's Daniël!
Nummer 4 is erg leuk :)

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo mar 06 2011 8:03 pm

Die vogel op foto 2 zit er maar mistroostig bij Daniel en die kokmeeuw maakt rare standjes. Die van de Halsbandparkiet zijn het aardigste! Het was me bovendien nog niet opgevallen dat je bent gepromoveerd tot een D3!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

EvH
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EvH » zo mar 06 2011 9:24 pm

fraaie foto's, en niet omdat t een D3 is hoor :lol:
T was wel heerlijk weer om te wandelen, heb ook gedaan (alleen niet in DH), en zonder camera... das wel een minpuntje kweet t...
Gr. Erwin

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » zo mar 06 2011 11:08 pm

Er valt veel meer uit deze camera te halen natuurlijk , vind de resultaten dan ook slecht.
Bedoel het niet rot hoor Daniël het is maar een mening.
Op de waterhoen na zijn ze allemaal niet goed belicht , bij vogels moet je er voor zorgen dat je de vogel goed belicht
de rest is bijzaak.

Daniël

Bericht door Daniël » ma mar 07 2011 6:14 am

JacTrum schreef:Die vogel op foto 2 zit er maar mistroostig bij Daniel en die kokmeeuw maakt rare standjes. Die van de Halsbandparkiet zijn het aardigste! Het was me bovendien nog niet opgevallen dat je bent gepromoveerd tot een D3!
Nee, even geleend van mijn pa.
ruud schreef:Er valt veel meer uit deze camera te halen natuurlijk , vind de resultaten dan ook slecht.
Op de waterhoen na zijn ze allemaal niet goed belicht , bij vogels moet je er voor zorgen dat je de vogel goed belicht
de rest is bijzaak.
Uitleg hoe ik het dan beter kan krijgen graag.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » ma mar 07 2011 8:10 am

Daniël om te beginnen is de gebruikte combi niet geschikt voor deze tak van fotografie .
Met 200mm op een FF vogels fotograferen is verre van ideaal .
Verder snap ik je keus niet om met in manual te schieten , ik had hier waarschijnlijk diafragma voorkeuze gekozen.
Meervlaks meting is leuk in een bos maar niet als je een vogel wilt uitlichten dus spotmeting was hier beter geweest.
Bij geen enkele vogel heb je de belichting gecorrigeerd , daarom zit de koperwiek enigszins in het donker en is de kokmeeuw en
halsbandparkiet overbelicht.

Daniël

Bericht door Daniël » ma mar 07 2011 8:19 am

ruud schreef:Daniël om te beginnen is de gebruikte combi niet geschikt voor deze tak van fotografie .
Daar ben ik al achter :wink2:
ruud schreef:Met 200mm op een FF vogels fotograferen is verre van ideaal .
Wat adviseer je dan? Geld voor een 400mm heb ik niet. Heb wel de 70-300mm VR. Denk dat deze er beter voor is.
ruud schreef:Verder snap ik je keus niet om met in manual te schieten , ik had hier waarschijnlijk diafragma voorkeuze gekozen.
Normaal schiet ik ook hiermee. Maar wou het weer is zo proberen.
ruud schreef:Meervlaks meting is leuk in een bos maar niet als je een vogel wilt uitlichten dus spotmeting was hier beter geweest.
Arg, die was ik vergeten. Normaal doe ik dat. Goed dat je het zegt.
ruud schreef:Bij geen enkele vogel heb je de belichting gecorrigeerd , daarom zit de koperwiek enigszins in het donker en is de kokmeeuw en
halsbandparkiet overbelicht.
Was toch van mening dat ik de belichting goed aangepast had. Ga er nog even naar kijken.
ruud schreef:Er valt veel meer uit deze camera te halen natuurlijk , vind de resultaten dan ook slecht.
Point taken en ik begrijp je. Ik geef je gelijk.

EvH
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EvH » ma mar 07 2011 9:32 am

de rest is bijzaak.
Uitleg hoe ik het dan beter kan krijgen graag.[/quote]

Goede morgen Daniel (de puntjes op de e moet je er maar even bijdenken blijft lastig met de Mac), ik zelf heb zoals je weet een D3s en tja.. je kunt er gruwelijk veel mee van super + tot een enorme bagger. 1 voordeel ik kan t allebei heb t al eens bewezen hier :lol: .
Gr. Erwin

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”