Napoleon in Bathmen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Napoleon in Bathmen

Bericht door dboomsma » ma mar 07 2011 9:07 am

Zo'n 2 jaar geleden waren we in Bathmen, toen (nog) met onze 18-200 lens op de D300. Al bladerend door Lightroom, wat ik een fantastisch programma vindt, kwam ik onderstaande foto tegen: Friese paarden met koetsiers en Napoleon + kameraad achterop. Aanvankelijk vond ik de plaat niet echt goed, totdat ik na een paar uur bedacht hem om te zetten naar grijstinten. Vooral de donkere delen zijn opgehaald en hoewel dit een technische beschrijving is, ben ik benieuwd in hoeverre deze plaat jullie aanspreekt!

1.
Afbeelding
Napoleon in Bathmen, 2009

Meneer Zjeroen

Re: Napoleon in Bathmen

Bericht door Meneer Zjeroen » ma mar 07 2011 9:45 am

Sfeertje en B&W doen het wel...

Alleen jammer dat die zwaaihand pal voor z'n gezicht zit, en dat hun aandacht naar iets rechts buiten beeld gaat....

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma mar 07 2011 8:17 pm

Ik wist niet dat ze in 1800 al Lightroom hadden :-) Leuk gelukt, maar inderdaad jammer van die hand.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door dboomsma » wo mar 09 2011 10:16 pm

Grappig om te zien dat de hand storend over komt. Ik weet als fotograaf van dat moment dat hij naar een hele stoet zwaaide, die 'm achterna kwam lopen + zwaaien.

't Leerzame aan fotografie voor mij is dan ook: na een aantal jaren fotograferen ga je veel meer letten op details, op wát en wíe je vastlegt, en ook hóe.

Ben nu bezig met een serie over dromerigheid, waarschijnlijk 3 foto's. Allen per ongeluk genomen tijdens een dromerige wandeling op 't Kootwijkerzand. Zal me later melden in een nieuwe fotopresentatie.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”