wie van jullie heeft ervaring met teleconverters?
ik zou graag een 2x converter willen aanschaffen ik zag dat je dan 2 keuzes hebt:
- Nikon TC-20 AFS teleconverter III
- Sigma converter 2x Ex DG Apo
de sigma is significant goedkoper, wat is jullie advies?
ps ik heb een D3s en wil m gebruiken voor mijn Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VRII
teleconverter
teleconverter
Gr. Erwin
Re: teleconverter
Hoef ik niet over na te denken: Nikon TC-20 AFS teleconverter III. Waarom? De combinatie met de Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VRII is perfect. Zie eventueel mijn Arctic trip 2010 voor voorbeelden. Dik 95% van alle foto's zijn met deze combinatie geschoten.
Suc6 met de beslissing,
ALE
Suc6 met de beslissing,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben het met Arthur eens!!! Alleen is dat ding moeilijk te krijgen

Tjonge!! Jij kunt snel beslissen! in 1,5 uur zie ik
tja als een Tilbo je goed advies geeft moet je dat niet zomaar links laten liggen dus gelijk actie ondernomen
ps ik heb m nog niet he

ps ik heb m nog niet he
Gr. Erwin
Is het zinvol een converter (1,6) te gebruiken op een 75-300 lens?? Zal gebruikt worden voor landschapsfotografie vanaf statief. het alternatief is een 200-400 met converter maar dan schiet de prijs extreem omhoog. Autofocus vanaf statief is niet direct noodzakelijk. ook via de zoeker kan je via leds scherpstellen. Benieuwd naar de reacties. Gerrit
Vraagje: Ik heb de 1.7 van Nikon en ben eigenlijk wat minder tevreden over deze converter i.c.m. de 70-200 2.8 VRII. Zou de nieuwe 2x converter van Nikon veel betere resultaten geven dan de combi die ik nu heb? Ik weet niet of Ale misschien dit vergeleken heeft?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nee. Niet-lichtsterke objectieven en teleconverters gaan niet samen. Als het al past zijn de resultaten bedroevend slecht.Groshart schreef:Is het zinvol een converter (1,6) te gebruiken op een 75-300 lens?? Zal gebruikt worden voor landschapsfotografie vanaf statief. het alternatief is een 200-400 met converter maar dan schiet de prijs extreem omhoog. Autofocus vanaf statief is niet direct noodzakelijk. ook via de zoeker kan je via leds scherpstellen. Benieuwd naar de reacties. Gerrit