Locaties omgeving Amersfoort

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Gesloten
ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Locaties omgeving Amersfoort

Bericht door ErikB » ma jun 28 2010 8:33 am

Ik woon al mijn hele leven in Amersfoort en aangezien ik op het moment niet gratis reis en geen auto heb en alles te voet of met een slechte fiets moet doen wilde ik eens proberen een lijstje te krijgen met fotolocaties rond Amersfoort. Ik zit zelf regelmatig te denken daarover maar omdat het allemaal te bekend is ben ik bang dingen over het hoofd te zien.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar natuurlocaties maar andere locaties zijn ook van harte welkom. En natuurlijk kan je overal foto's van maken, maar bepaalde locaties hebben toch wat meer dan andere. Wie o wie kan mij een handje helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Locaties omgeving Amersfoort

Bericht door Skippy » ma jun 28 2010 8:57 am

Tja, wat moeten we hier nu mee? Ik woon nog "maar" 6 jaar in Amersfoort maar ken de stad en omgeving inmiddels goed. Hoe gedaan? Met dit mooie weer gewoon op de fiets erop uit! Binnen een straal van 25 km is van alles interessants te zien en fotograferen. ik help je op weg met een klein lijstje, de rest zul je toch zelf moeten doen. Fotograferen is observeren :wink:

Amersfoort; de oude binnenstad, de markt op zaterdag, de grachten, Muurhuizen, de Eemhaven, moderne architectuur Kattenbroek, Vathorst
Soest; de Soester Duinen
Lage Vuursche, Laren; natuur, heide
Baarn; paleis Soestdijk
Leusden/De Treek; natuur, polderlandschap, boerderijen
Spakenburg; de haven met oude schepen

Enrico

Bericht door Enrico » ma jun 28 2010 9:07 am

http://www.fotosvanleusden.nl/ voor wat inspiratie.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » ma jun 28 2010 10:48 am

Bedankt beiden :)

In De Treek ben ik veel te vinden, ligt op 5-10 minuten lopen. Het is ook zo dat dat zo makkelijk is dat je vaak niet weet wat er op andere plekken te zien is en eigenlijk standaard naar een bepaalde plek gaat. Vandaar dat ik zo op deze manier een lijstje wil maken met verschillende plekken.

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » ma jun 28 2010 8:13 pm

iets verder fietsen dan de treek is de maatpolder, tussen spakenburg en eemnes. absoluut de moeite waard. of de arkenheemsepolder, rechts van spakenburg richting nijkerk, meest vogelrijke gebied van nederland.

onthoud wel dat fotolocaties altijd erg persoonlijk zijn. advies is dan ook om niet te klinisch op pad te gaan maar gewoon op de fiets te stappen en te ontdekken wat er allemaal in en rond amersfoort is. wat de 1 mooi vind, vind de ander helemaal niks. zoek, vraag het google en ontdek.

ajuus
emiel

Frederix

Bericht door Frederix » ma jun 28 2010 9:40 pm

Ik vind het (polder-)gebied tussen Soest, Amersfoort en Bunschoten (Eemland) erg fotogeniek. Ook het bosgebied tussen Soest, Soestduinen en Amersfoort is erg fotogeniek. Het rondje Amersfoort, Hoogland, Coelhorst nieuwe brug over de Eem, Soest, door Soesterduinen, Birkthoven weer terug naar Amersfoort is één van mijn favoriete rondjes.

Misschien zou een minder slechte fiets een idee zijn om de actieradius te vergroten. :wink:

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » zo jul 04 2010 9:26 am

Frederix schreef:Misschien zou een minder slechte fiets een idee zijn om de actieradius te vergroten. :wink:
Zou een idee zijn, maar ik heb mijn geld al gestoken in een Nikkor in plaats van een Sigma ;) Dus moet het nog even 2 maanden met een minder fiets doen, daarna pak ik de trein en de bus weer.

Allemaal bedankt voor de reacties, zo'n lijstje helpt altijd weer als je even af wilt wijken en niet goed weet waar je heen wilt/kan. Ik zie vaak door de bomen het bos niet meer als het gaat om fotolocaties.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma mar 07 2011 2:07 pm

kan je wel een keer een rondje stad laten zien als je dat leuk vindt , ken amersfoort behoorlijk heb er school tijd en een ruim 30 een vriend wonen

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » ma mar 07 2011 2:31 pm

dirk-jan boon schreef:kan je wel een keer een rondje stad laten zien als je dat leuk vindt , ken amersfoort behoorlijk heb er school tijd en een ruim 30 een vriend wonen
Dankjewel voor het aanbod :) Nu ben ik meer op zoek naar een lijstje met locaties in de natuur rond Amersfoort. Intussen heb ik na flink veel zoekwerk heel wat geschikte locaties gevonden. Wat mij betreft kan dit topic dus op slot ;)

Gesloten

Terug naar “Fotolocatie tips”