Kauwgomballen en zeepbellen in de thuisstudio

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Kauwgomballen en zeepbellen in de thuisstudio

Bericht door weimaraner » zo mar 06 2011 12:13 pm

Na diverse plaatsingen in het "presentatie" gedeelte van dit forum nu de stap eens gewaagd naar het beoordelings-topic.
Afgezien van kinder/familieportretten en portretten van trouwe viervoeters was dit de eerste keer dat het om een modellenshoot ging. Dat ik veel te leren heb wat betreft het aansturen van het model was (en is) me duidelijk :oops: maar ben ook benieuwd wat er verder (o.a. technisch) nog aan verbeterd zou kunnen worden.

Ben benieuwd naar jullie opbouwende kritiek ...

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Kauwgomballen en zeepbellen in de thuisstudio

Bericht door jettiny » ma mar 07 2011 7:28 pm

Creatieve en kleurrijke foto's.
Mooi scherp op de ogen.
Bij foto 1 zou voor mijn smaak het linkergedeelte van haar gezicht iets meer licht mogen hebben.
Links en rechts liggen iets te ver uit elkaar wat dat betreft.
Verder zit dat witte puntje linksonder me een beetje dwars.
Ik weet het, het zit op haar jurk, maar het trekt steeds mijn aandacht.
Ik zou het persoonlijk wegpoetsen.

Bij foto 2 zou ik ook de vuiltjes op haar kraag wegpoetsen.

Foto 3 niks op aan te merken, behalve dat het een erg leuke creatieve foto is.

Foto 4 is me net iets te krap gekaderd, net een beetje meer lichaam zou mijn inziens de foto verbeteren.

Maar over het algemeen een zeer geslaagde serie :D

vrgr
Tiny

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma mar 07 2011 8:05 pm

Styling vind ik erg leuk, een beetje Caro Emerald. Wat ik zo ontzettend jammer vind zijn die getekende wenkbrauwen.....
Foto 2 komt bij mij het beste door.
Foto 3 lijkt een kleine rozige zweem te bevatten, vooral in haar huid valt dat op (zie ook puntje van de vinger in haar mond). Had wellicht ook de nagels voorzien van een mooie rode bijpassende kleur.

Ik word niet geplaagd door enige techniek in studiofotografie, ik oordeel alleen op wat ik zie.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » ma mar 07 2011 8:28 pm

Mooi scherp, prima belicht, originele kijk .. technisch heb ik er dan ook niet veel op aan te merken, maar misschien kun je iets met een paar
dingen die mij opvallen :bij nr 2 vind ik het jammer dat de kauwgomballenautomaat een deel ven haar gezicht verbergt, bij foto 4 kijk je recht haar mond in, vind ik wat minder fraai.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma mar 07 2011 8:55 pm

Mooie styling, alles is er aan gedaan om de sfeer erin te houden, alleen de gespeelde acts, het straalt er vanaf dat het "te gespeeld is". Ze zit "op aanwijzing" met open mond in een bepaalde houding te wachten totdat de fotograaf een keer knipt. Jammer, de spontaniteit zit er dan niet in.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Fotografieljakim

Bericht door Fotografieljakim » di mar 08 2011 5:27 pm

Mooi werk met nr 1 als favo.
zachte belichting met een mooi verloop tussen links en rechts
beide ogen spreken uitermate prettig wat mij betreft.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » vr mar 11 2011 11:08 pm

Iedereen bedankt voor de reacties (en sorry van de late reactie mijnerzijds maar de baas stuurde me deze week weer eens de grens over :| ).

@Jettiny,
Bedankt voor de punten die je aanhaalt. Het witte stukje op de jurk daar ben ik zelf nog steeds niet over uit (weghalen of niet) maar de vuiltjes op de kraag in foto twee heb ik over het hoofd gezien. De uitsnede van foto 4 was eigenlijk ruimer maar doordat ik de foto iets te snel had genomen (die bellen bleven helaas niet op dezelfde hoogte hangen) miste ik een aantal vingers van haar handen. En aangezien dat er eigenlijk helemaal niet uitzag heb ik 'm een stuk krapper gecropt.

@Jolanda,
die roze zweem zal ik eens nakijken. Tja, die wenkbrauwen was een kwestie van teveel epileren in haar (gothic) jonge jaren waardoor ze niet meer terug groeien. Beetje wat ik bovenop mijn hoofd heb en dat zelfs zonder epileren. :wink:

@Mas,
Die mond is een goed punt - weer iets om op te letten een volgende keer. En ik heb er ook nog een waarbij de ballenautomaat niet voor haar gezicht valt maar vond deze toch net iets leuker.

@Leon,
Kan ik me helemaal in vinden (dat overduidelijk gespeelde) maar dat stoort mij zelf wat minder omdat ik dat nog wel vind passen bij de stijl (pin-up poses uit die tijd zijn ook vaak nogal "over de top" gespeeld).

En nogmaals bedankt voor het reageren iedereen. :D

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za mar 12 2011 11:17 am

Graag gedaan!
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”