Iedereen weer hartelijk dank voor de reacties, het doet me goed.
@Patricia, het is ook echt leuk, en weet je, als je onderwerp mooi is dan is de foto al voor 90% geslaagd
Je moet wel behoorlijk wat foto's maken hoor, want dan is het dit en dan is het dat, totaal onvoorspelbaar.
Dit geldt voornamelijk als de baby alleen ligt, ligt het bij de ouders dan is het wat rustiger en heb je meer zekerheid.
@Fotografieljakim, tja de zwartwit omzetting is veel over te zeggen.
Ik heb me suf zitten lezen aan allerlei tips en truuks, en diverse manieren uitgeprobeerd.
Er is veel over geschreven in diverse boeken.
Ik heb het geluk dat ik vorig jaar een boek kreeg van mijn dochters genaamd Photo Special, een twee-in-een boek en daar stond de omzetting van kleur naar zwart wit uitgebreid in beschreven.
Dat heb ik als leidraad aangehouden, en aangepast naar mijn persoonlijke smaak.
En daar valt of staat het ook een beetje mee, met de juiste smaak.
Verder moet ik je honderd procent gelijk geven, je hebt het niet geheel in de hand.
De ouders en ik hadden zoveel plannen, ik had ze zelf genoteerd, uiteindelijk komt er niet veel van terecht.
Je moet pakken wat je kunt en creatief omspringen met wat zich aandient.
Eigenlijk is dat niet anders dan met vele andere takken van de fotografie, toch !?
@Riemke, de baby was 10 dagen oud/jong toen we de eerste foto's ( vrijdagavonds ) maakte.
Op zondag hadden we nog een extra shoot gepland om verschillende sfeertjes in de foto's te krijgen.
En dan de handdoekenfoto Riemke.
Ik moet eerlijk zijn, en je gelijk geven, veiligheid eerst.
De baby lag op drie handdoeken, dus niet zo gevaarlijk.
Je maakt een foto met en een zonder baby, en legt dat in je fotobewerkingsprogramma op elkaar.
Zo had je wel een toren van tien handdoeken kunnen maken, maar dat vond ik wat overdone.
vrgr
Tiny