Welke tas voor Nikon D90
Welke tas voor Nikon D90
Hallo,
Welke tas kan ik het beste aanschaffen voor mijn Nikon D90 met 18-105 lens, zonnekap en evt wat kleine dingetjes en mogelijkheid voor 17-300 lens
Ik ben benieuwd. Wij zijn nu aan het kijken naar een LowePro 202aw maar er zijn vast nog meer goede tassen te vinden.
Gr. Mariska
Welke tas kan ik het beste aanschaffen voor mijn Nikon D90 met 18-105 lens, zonnekap en evt wat kleine dingetjes en mogelijkheid voor 17-300 lens
Ik ben benieuwd. Wij zijn nu aan het kijken naar een LowePro 202aw maar er zijn vast nog meer goede tassen te vinden.
Gr. Mariska
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Welke tas voor Nikon D90
Daar is geen eenduidig oordeel over te geven, wat de een een fijne tas vindt, vindt de ander een onding of hartstikke lelijk.
Wil je schoudertas, een rugzak of een tussenoplossing als een slingshot.
De beste optie naar een goed gesorteerde winkel gaan met de spullen die in je tas moeten en dan uitproberen.
Wil je schoudertas, een rugzak of een tussenoplossing als een slingshot.
De beste optie naar een goed gesorteerde winkel gaan met de spullen die in je tas moeten en dan uitproberen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Bedankt Roelof,
Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, namelijk welke tas gebruiken jullie voor je d90 met basis (lens zonnekap).
Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, namelijk welke tas gebruiken jullie voor je d90 met basis (lens zonnekap).
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ook niet de meest handige formulering; ik heb geen D90.kaymariska schreef:Bedankt Roelof,

Alleen een flauw grapje maken doe ik natuurlijk niet. Ik onderschrijf de visie van Roelof. Zelf een gaan kijken en passen in een grote fotozaak werkt het beste. Ik weet niet waar je woont, maar bijvoorbeeld Kamera-Express heeft heel, heel veel tassen.
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat zijn altijd lastig te beantwoorden vragen. Mijn tas? Zie onderschrift + lowepro minitrekker en een slingshot 200 en ben nog zoekende naar een kleine toploader Iedereen heeft een andere uitrusting, andere voorkeuren en eisen. Je moet zelf naar tassen kijken en dragen. Daar heeft zoals al eerder geschreven KE een wel hele ruime sortering in.
Nikon Z Z & de maskers
- lotjeman61
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Hier een duitse site met allemaal namen van tassen, als je er een aanklikt dan krijg je een of meerdere foto's en uitleg.
http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm
Op openingspagina de rechter vierkant aanklikken dan krijg je een lijst op alfabetische volgorde als ke naar beneden scrolt.
Succes,
chienus Lotterman
http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm
Op openingspagina de rechter vierkant aanklikken dan krijg je een lijst op alfabetische volgorde als ke naar beneden scrolt.
Succes,
chienus Lotterman
D-800 en nikkor 24-70 2.8 en 70-200 2.8 VR2 en de nikon 50mm 1.8 en de SB-900 en SB910
Hallo
Mijn naam is Peter en ben nieuw op het forum!
Sinds kort in het bezit van een D90 met een 18-105mm nikon na diverse compactcameras.
Twee weken geleden een Case Logic Rugzak SLRC205 voor 45 Euro excl. verzendkosten gekocht.
Voor mij groot genoeg, omdat ik er toch alleen tzt een 70-300 lens aan toe wil voegen!
Er is dan nog plaats voor wat klein spul, zoals filters, wat papieren, lensdoppen, zonnekap, gsm en
eventueel een statief!
Enige nadeel aan de tas tot nu toe is misschien wel dat met een batterijgrip zal
deze niet meer in het "hangmatsysteem" passen, maar dat probleem hebben meer
tassen lijkt me.
p.s. staat een filmpje op u-tube over de tas/rugzak!
MVG Peter
Mijn naam is Peter en ben nieuw op het forum!
Sinds kort in het bezit van een D90 met een 18-105mm nikon na diverse compactcameras.
Twee weken geleden een Case Logic Rugzak SLRC205 voor 45 Euro excl. verzendkosten gekocht.
Voor mij groot genoeg, omdat ik er toch alleen tzt een 70-300 lens aan toe wil voegen!
Er is dan nog plaats voor wat klein spul, zoals filters, wat papieren, lensdoppen, zonnekap, gsm en
eventueel een statief!
Enige nadeel aan de tas tot nu toe is misschien wel dat met een batterijgrip zal
deze niet meer in het "hangmatsysteem" passen, maar dat probleem hebben meer
tassen lijkt me.
p.s. staat een filmpje op u-tube over de tas/rugzak!
MVG Peter

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Volgens mij de enige goede manier!Roelof schreef:De beste optie naar een goed gesorteerde winkel gaan met de spullen die in je tas moeten en dan uitproberen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Hoi Mariska,
Die site van Taschenfreak is leuk om op te kijken maar naar een goed gesorteerde winkel gaan is veel beter!
Ik vind ook KE de beste winkel (tot nu toe) met het grootste assortiment. Ik heb daar een Flipside 400 gekocht en ben daar nog steeds heel blij mee. Genoeg binnenruimte, aparte vakken en mogelijkheden om met schotjes de tas in te delen.
Ook het "Flipside-systeem" werkt goed. De opening van de tas zit tegen de rug aan en is daardoor niet toegankelijk voor anderen. Met de riem om draai je de tas naar voren en kun je de tas openmaken om er iets uit te halen. Ligt de tas op de grond, dan ligt de kant die tegen je rug aanzit naar boven en deze wordt dus niet vies. Zoek maar op YouTube naar informatie over deze tas. Er zijn trouwens ook kleinere modellen. Het comfort is belangrijk en wat je gaat vervoeren!
Succes met zoeken en kiezen en kopen!
Die site van Taschenfreak is leuk om op te kijken maar naar een goed gesorteerde winkel gaan is veel beter!
Ik vind ook KE de beste winkel (tot nu toe) met het grootste assortiment. Ik heb daar een Flipside 400 gekocht en ben daar nog steeds heel blij mee. Genoeg binnenruimte, aparte vakken en mogelijkheden om met schotjes de tas in te delen.
Ook het "Flipside-systeem" werkt goed. De opening van de tas zit tegen de rug aan en is daardoor niet toegankelijk voor anderen. Met de riem om draai je de tas naar voren en kun je de tas openmaken om er iets uit te halen. Ligt de tas op de grond, dan ligt de kant die tegen je rug aanzit naar boven en deze wordt dus niet vies. Zoek maar op YouTube naar informatie over deze tas. Er zijn trouwens ook kleinere modellen. Het comfort is belangrijk en wat je gaat vervoeren!
Succes met zoeken en kiezen en kopen!
Groet,
JW
JW
Voor de wandeling gebruik ik de Tamrac Velocity 8x. Kan ik de camera + lens en een tele/macro en flitser meenemen. Voor het grotere gebeuren de Slingshot 300 AW.
gr. Ruud
D610/D90/, glas en de Macbook R.
D610/D90/, glas en de Macbook R.
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
Ik gebruik de volgende:
KATA 3N1-30
past alles in, en draagt super !!!
KATA 3N1-30
past alles in, en draagt super !!!

>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<
We hebben laatst via MP een tas aangeschaft. De lowepro AW200. Prima tas en zgan...
Voorlopig past hier genoeg in.
Voorlopig past hier genoeg in.
De Crumpler/Nikon This is een mooie tas waar:
Nikon D300s met 70-300mm VR en de D90 met 70-300mm VR in past.
In Oostenrijk gedaan.
Elke andere combinatie is ook mogelijk.
Hij is daarvoor goed. Enige wat ik minder vind is dat je soms loopt te kloten om je camera eruit en erin te doen vanwege de rits in het midden.
Nikon D300s met 70-300mm VR en de D90 met 70-300mm VR in past.
In Oostenrijk gedaan.
Elke andere combinatie is ook mogelijk.
Hij is daarvoor goed. Enige wat ik minder vind is dat je soms loopt te kloten om je camera eruit en erin te doen vanwege de rits in het midden.
Ik gebruik de KATA DC445. Gratis gekregen bij een abonement van Zoom.nl
Prima ruime schoudertas. Past mijn D90 met 18-105 lens+ 50mmlens+ SB600 flitser in, en ik heb nog plaats over voor twee bijkomende lenzen.
Stevige mooie tas.
Prima ruime schoudertas. Past mijn D90 met 18-105 lens+ 50mmlens+ SB600 flitser in, en ik heb nog plaats over voor twee bijkomende lenzen.
Stevige mooie tas.