D300s actieve D-Lighting

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: D300s actieve D-Lighting

Bericht door Léon Obers » do mar 10 2011 4:06 am

ALE schreef: [*]A-DL is ontworpen voor het fotograferen bij hoge contrast scenes. Indien je in lage contrast fotografeert werkt A-DL nog steeds en gaat zoals het ontworpen is, onderbelichten...
.....
9 van de 10 keer kan je beter in je nabewerking een en ander aanpassen dan dit over te laten aan A-DL.
Met die sterk afwijkende onderbelichte foto's moet je niet teveel van voorstellen.
Afhankelijk welk model camera en per lichtsituatie merk je er mogelijk helemaal niks van.
Op NikonGear.com is er eens een uitgebreide discussie en gebruikerstest over geweest.
Over het algemeen was de mening toegedaan om het in het gebruiksgemak beter achteraf in de software toe te passen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Koentje

Bericht door Koentje » do mar 10 2011 6:36 pm

Bedankt voor jullie reacties en raadgevingen.
Ik heb hem uitgezet, want eerlijk gezegd zag ik nauwelijks verschil bij foto's met en zonder.
In nabewerking kan je bijna alles corrigeren, dus is het eigenlijk een "nutteloze" functie voor een amateur als ik.

joske75

Bericht door joske75 » wo apr 04 2012 8:45 pm

Interesante discussie weer. Thanx allen!

RvDam
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

D300s actieve D-Lighting

Bericht door RvDam » wo apr 04 2012 8:59 pm

Zeer interessant. Ik zat ook al te twijfelen of ik aan of uit moet zetten. Omdat ik of in de studio werk op de M stand, of de belichting op spotmeting bij diafragma voorkeuze heb staan bij het maken van macro's, kan ik hem dus beter uitlaten. Bedankt voor de uitleg

Je weet nooit wat je kunt, tot je het geprobeerd hebt.....
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”