binnenkort op vakantie maar welke lens(en) mee?
inderdaad; de 18-70 houden, de rest verkopen en er 'n goeie tele (70-300 vr) voor terug kopen en eventueel nog 'n macro-objectief, al kun je natuurlijk ook 'n compactje met goeie macro-functie gebruiken voor dat doel als je af en toe 'ns een keer 'n insectje wilt kieken, want uit eigen ervaring merk ik dat ik voor 'n enkele shot echt geen lenzen ga wisselen
18-70mm DX standaard op je camera laten, de rest verkopen in de ramsj en een 70-210mm of een 75-300mm of een 70-300mm (welke versie dan ook) aanschaffen. Heb je veel meer aan dan al die elkaar in brandpunt overlappende lenzen die je nu hebt.
Dan heb je maar twee lenzen. Dat maakt kiezen makkelijker.
Dan heb je maar twee lenzen. Dat maakt kiezen makkelijker.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ook dezelfde combi..
Gewoon je 18-70 en je 75-240 meenemen...
Heb wel het gevoel dat je soms wat tele gekort kunt komen, dus dat idee met die 70-300vr is nog helemaal niet zo'n slecht.
Ga lekker van je vakantie genieten, en we zullen straks vast wel een resultaat voorbij zien komen..

Heb wel het gevoel dat je soms wat tele gekort kunt komen, dus dat idee met die 70-300vr is nog helemaal niet zo'n slecht.
Ga lekker van je vakantie genieten, en we zullen straks vast wel een resultaat voorbij zien komen..

http://500px.com/EelcoVandeKamp
70-300
dat was jij toch niet in blijdorp heh bij Bokito :mrgreen:paparazzi schreef:moet je 'ns zien wat voor effect je hebt met 'n 300, want dat wordt 450! en dat kan ik vaak toch reuze goed gebruiken als ik dieren fotografeer, er ging een wereld voor me open toen ik vanaf m'n analoge camera naar digitaal ging en die telelens er op zette

Re: 70-300
nee, ik zat die dag in de 'verkeerde' zoo (de olmense) dus liep de actie misdirk-jan boon schreef:dat was jij toch niet in blijdorp heh bij Bokito :mrgreen:paparazzi schreef:moet je 'ns zien wat voor effect je hebt met 'n 300, want dat wordt 450! en dat kan ik vaak toch reuze goed gebruiken als ik dieren fotografeer, er ging een wereld voor me open toen ik vanaf m'n analoge camera naar digitaal ging en die telelens er op zette![]()
of wel soms paparazzi??

Dirk Jan,
Je weet toch wel wat je het meest gebruikt?
Pas in ieder geval je lenzen aan naar je bestemming(en) en je uitstapjes.
De std kitlens moet gewoon mee, wat stuk is blijft thuis want daar heb je niets aan.
En neem als je een 200 mee neemt zeker een statief mee ander heb je er ook veel minder lol van.
Fijne vakantie, ik wacht nog wel 2 maanden.
Groet, Arno
Je weet toch wel wat je het meest gebruikt?
Pas in ieder geval je lenzen aan naar je bestemming(en) en je uitstapjes.
De std kitlens moet gewoon mee, wat stuk is blijft thuis want daar heb je niets aan.
En neem als je een 200 mee neemt zeker een statief mee ander heb je er ook veel minder lol van.
Fijne vakantie, ik wacht nog wel 2 maanden.
Groet, Arno
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dit had ik bij me...
DMC-FX7
D2Hs
17-35/2.8
60/2.8
C-PL II
Ik zat heel lang te twijfelen of ik de 135/2.0 niet mee moest nemen, maar je kunt niet alles meenemen. De 70-200/2.8 bleef zowieso thuis. Veel te groot en te zwaar voor een vakantie.
De 60/2.8 wordt volgende keer denk ik een 85mm f/1.2D AF-S VR III DC-Micro-Nikkor. Hopelijk met een 77mm filtermaat.

Ik denk dat 17-35/2.8 of 17-55/2.8 met een 85/1.4 de ideale vakantiecombi is.
Favoriete camera van mijn laatste vakantie...? De DMC-LX2 die ik af en toe kon lenen. Jammer alleen dat zo'n kleintje niet zo snel is als mijn D2Hs.

DMC-FX7
D2Hs
17-35/2.8
60/2.8
C-PL II
Ik zat heel lang te twijfelen of ik de 135/2.0 niet mee moest nemen, maar je kunt niet alles meenemen. De 70-200/2.8 bleef zowieso thuis. Veel te groot en te zwaar voor een vakantie.
De 60/2.8 wordt volgende keer denk ik een 85mm f/1.2D AF-S VR III DC-Micro-Nikkor. Hopelijk met een 77mm filtermaat.

Ik denk dat 17-35/2.8 of 17-55/2.8 met een 85/1.4 de ideale vakantiecombi is.
Favoriete camera van mijn laatste vakantie...? De DMC-LX2 die ik af en toe kon lenen. Jammer alleen dat zo'n kleintje niet zo snel is als mijn D2Hs.

vakantie voorbij dit bericht mag gesloten worden
@ mods. de vakantie is voorbij / dus nu heeft dit topic geen waarde meer svp slotje
groet
Dirk-Jan Boon
groet
Dirk-Jan Boon