Foto's
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat is dat voor een zwart bruin ding links ? het stoort mij nogal in deze foto namelijk.
Laatst gewijzigd door a90 op zo jun 10 2007 9:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Foto 1 idd A90 heeft wel een belangrijk punt die neus van die koe.
Hij neemt 50% van de foto in beslag terwijl de foto daar niet omgaat je wilt dat de mensen gaan kijken naar het meisje wat in de spiegel kijkt.
Dat zou je moeten kaderen , de aandacht moet naar het meisje.
Je zou nog het een en ander kunnen bij snijden om die foto te redden.
Foto 2 Is eigenlijk weer te krap gekaderd je scherpstel punt zit op het blaadje van de bloem waardoor de aandacht naar het oninterresante gedeelte van de bloem gaat.
Dan erbij is de belichting niet mooi zo'n foto moet lekker helder zijn het lijkt erop dat de foto binnen is gemaakt
Probeer buiten eens wat te vinden.
wel met een beetje zon en dan om het echt jummy te maken (zelf eerlijk gezegd nooit gedaan) zou ze de bloem wat kunnen besproeien met water voor extra effect.
Het geeft niks als je fouten maakt ik doe het zelf ook nog al te vaak.
Gelukkig leer je ook niks als je nooit fouten maakt.

Groetjes
Hij neemt 50% van de foto in beslag terwijl de foto daar niet omgaat je wilt dat de mensen gaan kijken naar het meisje wat in de spiegel kijkt.
Dat zou je moeten kaderen , de aandacht moet naar het meisje.
Je zou nog het een en ander kunnen bij snijden om die foto te redden.
Foto 2 Is eigenlijk weer te krap gekaderd je scherpstel punt zit op het blaadje van de bloem waardoor de aandacht naar het oninterresante gedeelte van de bloem gaat.
Dan erbij is de belichting niet mooi zo'n foto moet lekker helder zijn het lijkt erop dat de foto binnen is gemaakt
Probeer buiten eens wat te vinden.
wel met een beetje zon en dan om het echt jummy te maken (zelf eerlijk gezegd nooit gedaan) zou ze de bloem wat kunnen besproeien met water voor extra effect.
Het geeft niks als je fouten maakt ik doe het zelf ook nog al te vaak.
Gelukkig leer je ook niks als je nooit fouten maakt.

Groetjes
Ok hier ga ik weer (de zeikerd) 
1
ongeloofelijk dat je beweging in die schildpadden kan krijgen
Maar het is eigenlijk iets teveel actie waardoor onscherp.
Flitsen was niet mooi geweest iso had je misschien wat kunnen opschroeven waardoor kortere sluitertijd en meer bevriezing van je beeld
Je kadering is op zich goed maar denk aan je achtergrond, die rand van de bak had beter geweest kunnen zijn wanneer die horizontaal in beeld komt.
2 kadering prima links kan er wel een randje af maar wederom onscherp
flitsen helpt niet hogere iso wel
3 die is gelukt het beestje staat er grappig op maar ook hier zou ik het beeld er wat uitsnijden (ook wel croppen genoemd) het is verder scherp
denk aan je horizon hij staat scheef kun je achterf nog prima rechtzetten
4 hier is de kadering wat minder door die rots was je meer naar links gegaan had je misschien ook meer tegenlicht gehad
ook lijkt het niet helemaal scherp.
Verder heeft het weer je niet helemaal meegezeten een beetje zon fleurt de foto wel op
Licht is een belangrijke factor het doet veel met kleur en sfeer.
groetjes

1

Maar het is eigenlijk iets teveel actie waardoor onscherp.
Flitsen was niet mooi geweest iso had je misschien wat kunnen opschroeven waardoor kortere sluitertijd en meer bevriezing van je beeld
Je kadering is op zich goed maar denk aan je achtergrond, die rand van de bak had beter geweest kunnen zijn wanneer die horizontaal in beeld komt.
2 kadering prima links kan er wel een randje af maar wederom onscherp
flitsen helpt niet hogere iso wel
3 die is gelukt het beestje staat er grappig op maar ook hier zou ik het beeld er wat uitsnijden (ook wel croppen genoemd) het is verder scherp
denk aan je horizon hij staat scheef kun je achterf nog prima rechtzetten
4 hier is de kadering wat minder door die rots was je meer naar links gegaan had je misschien ook meer tegenlicht gehad
ook lijkt het niet helemaal scherp.
Verder heeft het weer je niet helemaal meegezeten een beetje zon fleurt de foto wel op
Licht is een belangrijke factor het doet veel met kleur en sfeer.
groetjes