Review Ken Rockwell D7000 (versus D700)
Review Ken Rockwell D7000 (versus D700)
Hallo allemaal,
Ik las in de review vd D7000 van Ken Rockwell, dat hij deze de beste DSLR aller tijden vindt en dat de D7000 beter en sneller in het gebruik vindt dan enig ander Nikon (ook de D3).
Zelfs foto's onder moeilijke lichtomstandigheden zijn beter dan die van de D3!
Wat is jullie mening hierover? Zou dit mogelijk kunnen zijn?
Toegevoegd aan origineel bericht op 9 maart:
Als ik een nieuwe camera zou willen aanschaffen, met het doel om aan de ene kant in maneges mijn dochter - en aan de andere kant mijn zoon op de voetbal wil fotograferen.
En.... ik zou twijfelen tussen een D700 en deze D7000, wat zou jullie advies zijn?
Ik las in de review vd D7000 van Ken Rockwell, dat hij deze de beste DSLR aller tijden vindt en dat de D7000 beter en sneller in het gebruik vindt dan enig ander Nikon (ook de D3).
Zelfs foto's onder moeilijke lichtomstandigheden zijn beter dan die van de D3!
Wat is jullie mening hierover? Zou dit mogelijk kunnen zijn?
Als ik een nieuwe camera zou willen aanschaffen, met het doel om aan de ene kant in maneges mijn dochter - en aan de andere kant mijn zoon op de voetbal wil fotograferen.
En.... ik zou twijfelen tussen een D700 en deze D7000, wat zou jullie advies zijn?
Laatst gewijzigd door Gideon312 op wo mar 09 2011 7:22 am, 3 keer totaal gewijzigd.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Review Ken Rockwell D7000
Elke camera die Ken Rockwell test is beter dan welke andere camera die hij eerder heeft gehad. Dat is zo'n beetje vaste prik bij zijn tests. Ik zou me er niet te vast op pinnen van wat hij schrijft. 

Vriendelijke groet, Léon Obers
- Robert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Was het maar waar, beter dan de D3
Maar het is een goede camera dat zondermeer.
Waarom deze vraag ?

Maar het is een goede camera dat zondermeer.
Waarom deze vraag ?
groeten Robert
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
"Extraordinarily clean images at stupid-high ISOs, but loses some texture and not as sharp as D700 at very high ISOs. "
Heh, gelukkig
Heh, gelukkig

ken rockwell schrijft het zelf " I continue to do this site all by myself for fun " dus alles wat hii schrijft met 10kilo zout nemen
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Review Ken Rockwell D7000 (versus D700)
Ach welnee!
Als je een D7000 hebt moet je je gewoon trost voelen dat jij de "beste" camera hebt . . .. totdat de nieuwe serie er aan komt is dit een lekker gevoel.
Heb je een D700 of D3 dan weet je dat jouw camera toch beter is dan de D7000 en laat je de D7000 bezitters zich gewoon lekker voelen en lach je maar wat in je vuistje
*Voelt zich heel trots de aller beste camera van de wereld te hebben*
Als je een D7000 hebt moet je je gewoon trost voelen dat jij de "beste" camera hebt . . .. totdat de nieuwe serie er aan komt is dit een lekker gevoel.
Heb je een D700 of D3 dan weet je dat jouw camera toch beter is dan de D7000 en laat je de D7000 bezitters zich gewoon lekker voelen en lach je maar wat in je vuistje

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Dergelijke vragen komen ongeveer eens per week langs. Mijn visie is dat het een emotionele keuze is. Ik houd van het originele kleinbeeldformaat.Gideon312 schreef:
De D7000 is digitaal een generatie verder als het ware maar of de beelden mooier zijn hangt van heel veel meer af. Ik heb een tijdje afgewacht om een D700 te kopen tot hij voldoende in prijs was gezakt. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij is nauwelijks verder gezakt in prijs en nog steeds te koop! Wil je een FX of een DX? Hangt ook af van wat je aan objectieven hebt. Heel technisch redenerend zou je een zo klein mogelijke sensor moeten gebruiken zonder dat dat tot evidente nadelen gaat leiden ten opzichte van een grotere sensor. Maar daar zijn zo veel aspecten bij aan de orde dat er hele fora over volgeschreven worden.
Mijn advies aan jou: ik ben blij dat ik de keuze tussen een D700 en een D7000 niet hoef te maken omdat ik al een D700 heb. Houd ze allebei eens vast, schiet er wat mee en maak dan een keuze. Bedenk dat over 2 jaar of minder de D7000 ook weer opgevolgd gaat worden. En dan ?? Ik verwacht m'n D700 nog wel een aantal jaren te houden.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Als je de features van de dure niet nodig heb koop dan de goedkope. Je zult met beide camera's in de manege en op het voetbalveld prima foto's kunnen maken.
Denk dat je beter je eerst goed moet verdiepen in of je nu FX (full frame) of DX (kleinere sensor) wilt. Beide hebben voordelen en nadelen waar heel veel over te vinden is in dit forum. Realiseer je wel dat een aanschaf van een FX body ook een aanzienlijke investering in FX glas vergt. Zowel FX primes als (goede)FX zoom's zijn kostbaar. Ik schat in dat je voor een goede FX uitrusting minimaal het twee tot drievoudige kwijt bent dan wat je voor een DX uitrusting nodig zou hebben.
-
- Forumlid
Gideon312 schreef:...ik zou twijfelen tussen een D700 en deze D7000, wat zou jullie advies zijn?
Gideon, een beter advies dan dat van Rob Veneboer, is er niet.Veneboer schreef:Denk dat je beter je eerst goed moet verdiepen in of je nu FX (full frame) of DX (kleinere sensor) wilt. .
En die wat opgewonden verhalen van ome Ken zou ik maar vergeten
Maar die D7000 eigenaar lacht zich weer rot na een dagje fotograferen: geen nekpijn van de kilo's die aan je nek hebben lopen bungelenSharkey schreef:Ach welnee!
Heb je een D700 of D3 dan weet je dat jouw camera toch beter is dan de D7000 en laat je de D7000 bezitters zich gewoon lekker voelen en lach je maar wat in je vuistje![]()