Dit is ook met mijn link. Je moet dan alleen wel zelf ingelogd zijn om de goede link te kunnen geven.Jolanda schreef:Plincky,
tenzij je de foto's of het album hebt beveiligd en alleen voor genodigden hebt opengesteld.
Jolanda
HELP!!! veel ruis bij het ijspeedway in assen
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: HELP!!! veel ruis bij het ijspeedway in assen
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Tja, het is toch echt zo. Ik krijg een melding dat ik een Google profiel zou moeten aanmaken.plincky schreef: ??? hoe kom je daarbij? Hij heeft alleen de link niet goed geplaatst.
Dat is ook precies de reden dat anderen de foto's ook niet te zien krijgen omdat het kennelijk binnen de Picasa community bekeken moet worden als je daar "lid" van bent. Picasa is onderdeel van Google, vandaar.
In een scherm krijg ik dit te zien (met copy/past de tekst even hier neergezet).
"Foto's tonen door een Google-profiel aan te maken
Een Google-profiel is je openbare pagina. Je vrienden kunnen je profiel vinden via Picasa Webalbums of door ernaar te zoeken. Ze zien je naam en alleen de foto's en gegevens die je hebt gedeeld.
Zo werkt het:
* Men kan je profiel (volledige naam) en openbare albums zien, of deze via zoekmachines vinden.
* De bestaande opmerkingen, 'dingen die je leuk vindt' en albums worden gekoppeld aan je naam.
* Je privéalbums blijven privé. Ze zijn alleen zichtbaar voor mensen met wie je ze hebt gedeeld."
Vriendelijke groet, Léon Obers
https://picasaweb.google.com/1120010575 ... directlink
komt geeen naam tussen maar wel de naam van de map als ik op de link klik??????
komt geeen naam tussen maar wel de naam van de map als ik op de link klik??????
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Yep perfect!
Maar vind de ruis erg meevallen? of ben ik nou zo makkelijk?
Maar vind de ruis erg meevallen? of ben ik nou zo makkelijk?
- Léon Obers
- Forumlid
Ik vind de ruis ook erg meevallen.plincky schreef: Maar vind de ruis erg meevallen? of ben ik nou zo makkelijk?

Als je beter wilt, dan RAW-bestanden in Lightroom 3+ of Photoshop CS5 bewerken. Die hebben erg goede ruisreductie algoritmen.
En dan plaats je ze hier alsvolgt:
En dan krijg je dit:

Ruis? Als ik goed kijk dan.... Maar om nu te zeggen dat....
ALE
Code: Selecteer alles
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_Taxjxywf9f0/TXtUu3YfymI/AAAAAAAAAFQ/Egxn2ZhdGjA/s1024/_DSC9212.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_Taxjxywf9f0/TXtU9IyCoBI/AAAAAAAAAFw/--7ufRiX_-c/s1024/_DSC9221.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_Taxjxywf9f0/TXtVN1z36EI/AAAAAAAAAGY/A77uMeKw6aA/s1024/_DSC9229.jpg[/img]

Ruis? Als ik goed kijk dan.... Maar om nu te zeggen dat....
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Nou gelukkig dat de foto´s er in zijn gekomen en dat je ze kunt zien.
Als ik de foto´s op mijn pc scherm zie zie ik wel ruis! of is dat ik gewoon perfecte foto´s wil.
Ik heb altijd canon gehad en sinds vorig jaar oktober overgestapt op nikon.
De lens die ik gebruik is een sigma 50 500 1.4 6.3 dg hsm d
Kunnen jullie de instellingen ook zien?
en zou ik nog moeten( met de knop boven op de camera waar je hem mee aanzet de plus en de min, min een moeten of plus 1.) met hoge ruisreductie of zonder hoge ruisreductie, wat is beter?
En wat zou ik eraan kunnen doen om de foto´s nog beter te krijgen
Als ik de foto´s op mijn pc scherm zie zie ik wel ruis! of is dat ik gewoon perfecte foto´s wil.
Ik heb altijd canon gehad en sinds vorig jaar oktober overgestapt op nikon.
De lens die ik gebruik is een sigma 50 500 1.4 6.3 dg hsm d
Kunnen jullie de instellingen ook zien?
en zou ik nog moeten( met de knop boven op de camera waar je hem mee aanzet de plus en de min, min een moeten of plus 1.) met hoge ruisreductie of zonder hoge ruisreductie, wat is beter?
En wat zou ik eraan kunnen doen om de foto´s nog beter te krijgen
En dan in Jeffreys exifviewer de code s1024 weghalen en je hebt de exif
George
George
-
- Forumlid
Je ISO's proberen te verlagen, diafragma iets meer open, dan wordt je achtergrond ook wat onscherper en je onderwerp meer geïsoleerd. Niet te ver open zetten want als je mis zit met je AF ( en dat zou zo maar kunnen met dit soort actiefoto's), dan moet je nog wel wat scherptediepte overhouden.gertdw schreef:En wat zou ik eraan kunnen doen om de foto´s nog beter te krijgen
Je belichtingsmeter moet in staat zijn zonder correctie goed te belichten. Er is zowel wit ijs als een donkerblauwe achtergrond. Dat moet je meter goed kunnen middelen.
Leuke foto's.
En dan in Jeffreys exifviewer de code s1024 weghalen en je hebt de exif
Hallo Georg,
dank voor de reactie.
dank je voor de tip.
Wat je daar mee wil zeggen is de AF autofocus anders instellen.
Ga vanavond proberen op een 800 of een 1000 iso.
maar dan de 2.8 diafragma, kom niet beneden de 4??
hoe kom daar onder? Of is het de sluitertijd in plaats van op een 250 te zetten meer naar beneden en op een 200 proberen?
Hallo Georg,
dank voor de reactie.
dank je voor de tip.
Wat je daar mee wil zeggen is de AF autofocus anders instellen.
Ga vanavond proberen op een 800 of een 1000 iso.
maar dan de 2.8 diafragma, kom niet beneden de 4??
hoe kom daar onder? Of is het de sluitertijd in plaats van op een 250 te zetten meer naar beneden en op een 200 proberen?
- Léon Obers
- Forumlid
De AF zit met zijn focus in de meeste gevallen prima op de juiste plek op het onderwerp, dus ik zou me daar niet zoveel drukte over maken met andere instellingen.gertdw schreef: Wat je daar mee wil zeggen is de AF autofocus anders instellen.
Een Sigma 50-500mm komt helemaal niet aan een diafragma van f2.8gertdw schreef: maar dan de 2.8 diafragma, kom niet beneden de 4?? hoe kom daar onder?
Of is het de sluitertijd in plaats van op een 250 te zetten meer naar beneden en op een 200 proberen?
Je gebruikt al de volle opening, dus daar kun je verder niks aan veranderen.
Langzamere sluitertijd zou ik met dit soort snelle sport ook niet voor kiezen. Dus eigenlijk gebruik je al nominaal je instellingen. Hooguit dus in de nabewerking nog iets sleutelen in Lightroom 3+ of Photoshop CS5 zoals eerder gesteld, die heeft erg goede ruis onderdrukkingsalgoritmen.
Overigens je hebt geen belichtingscorrectie gebruikt. Volgens de EXIF staat die op 0 (laatste opname hiervoor in de draad).
Met manuele instellingen voor sluitertijd en diafragma heeft dat trouwens toch geen enkel effect op de belichting, die heb je immers manueel ingesteld. Hooguit de weergave van de belichtingsmeter zal er anders uitzien met een ingestelde correctie.
Belichting is wel wat aan de krappe kant. Dan krijg je wel meer ruis te zien met het ophelderen in post-processing.
Probeer iets ruimer te belichten, hoewel je nauwelijks de mogelijkheden daartoe hebt, gezien de lichtomstandigheden.
Verder plaatjes voor op het web beter in het sRGB profiel, en niet Adobe RGB.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za mar 12 2011 2:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Je lens heeft een max. diafragma van 4 bij 50mm en 6.3 bij 500mm. Daar moet je het mee doen.50-500 mm f/4-6.3
Shot at 165 mm
George
Ik wil iedereen hier bij bedanken voor alle hulp en tips.
Ik ga het vanavond uitpeoberen!
En het zal mij lukken om goede foto´s te maken!!!
Gr Gr Gertdw
Ik ga het vanavond uitpeoberen!
En het zal mij lukken om goede foto´s te maken!!!
Gr Gr Gertdw
Succes. De 50-500 is voor binnen niet zo ideaal.