Windows 7 en foto mailen
Windows 7 en foto mailen
Ik heb pas een PC met Windows 7 en ondervond problemen met foto's mailen. Ik heb een map met Nikon Transfer en dezelfde foto's staan in een map NX2. In de laatste heb ik een aantal foto's iets bewerkt. Als ik een foto wil mailen van deze laatste map dan heb ik later problemen met mijn PC die kon onlangs plotseling niet meer verzenden. Niets meer ! Na 1 dag was dit weer hersteld en toen ik weer een foto mailde op een andere manier kon ik daarna plotseling niets meer ontvangen! Ook dat duurde een dag. Ik heb zojuist een foto als proef gemailed vanuit de Nikon transfer map en de foto verkleind. Voor zover is alles goed gegaan. Wat is volgens jullie het probleem geweest en hoe kan ik het beste een fot mailen? Gewoon zoals ik zojuist deed dus vanuit de Nikon Transfer map , naar E Mail en foto verkleinen waarna je naar je e mail kan gaan en het adres toevoegen. Of is er een betere methode? Dus als bijlage edn volgens deze methode: Open nieuwe E Mail- klik op invoegen- klik op bestand toevoegen- dan naar nikon transfer en daar pic selecteren. Ik ben een digibeet en kan dus niet veel op de PC. Ben al blij dat ik er iets op kan maar de problemen die ik soms ondervind begrijp ik dus niet. Waarom stopte mijn PC b.v. met zenden en ontvan gen van de mail? Omdat ik vanuit Nikon NX2 een pic verstuurde?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Windows 7 en foto mailen
Als je eens begint met vertellen met welk programma je mailt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Mijndert
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik denk dat Oldtimer foto's van een tegroot bestand wil mailen.
Provider gaat dwars liggen als je een foto van meer dan 5 mB gaat versturen.
Probeer, zoals je zelf al aangeef, foto's in jpg, 1024 pix als grootste maat, te versturen.
Probeer, zoals je zelf al aangeef, foto's in jpg, 1024 pix als grootste maat, te versturen.
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Met Livemail.Roelof schreef:Als je eens begint met vertellen met welk programma je mailt.
Dat is goed mogelijk. Ik kon echter geen manier vinden om de bestanden te verkleinen vanuit Nikon NX2. Wel vanuit Nikon Transfer. Dat het bestand wellichht te groot is, kan ik begrijpen , maar waarom werden andere berichten dan geblokkeerd? Die bleven maar in de UIT box hangen. Heb Caiway klantenservice gebeld maar die konden ook niets vinden of adviseren. Vreemd genoeg was het de andere dag weer OK. Toen ik later uit die NX2 pics een foto copy/paste in een mailtje kon ik plots niet meer ontvangen! Dat zijn toch vreemde gebeurtenissen.Mijndert schreef:Ik denk dat Oldtimer foto's van een tegroot bestand wil mailen.
Nu heb ik een boek Windows 7 voor Dummies gekocht. Op blz 183 lees ik: Foto´s aan een E mail toevoegen . Klik op knop Foto's toevoegen. Nou, tot op heden heb ik die knop nergens kunnen vinden! En zo modder ik maar verder.

- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Als je een nieuw bericht maak klik je in menubalk op het tweede tabblad , "Toevoegen/Insert" (heb zelf de Engelse versie)Oldtimer schreef:Nu heb ik een boek Windows 7 voor Dummies gekocht. Op blz 183 lees ik: Foto´s aan een E mail toevoegen . Klik op knop Foto's toevoegen. Nou, tot op heden heb ik die knop nergens kunnen vinden! En zo modder ik maar verder.
Hier vind je het pictogram "Foto toevoegen"
Dan komt de betreffende foto in je bericht venster. Als je de foto selecteert krijg je bovenin beeld diverse bewerking opties die je kan uitvoeren, waaronder het kiezen van formaat.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Bedankt Sharkey, ik ga gelijk ff proberen! Ik voel mij als een zoekende in een bos bij een maanloze nacht!Sharkey schreef:Als je een nieuw bericht maak klik je in menubalk op het tweede tabblad , "Toevoegen/Insert" (heb zelf de Engelse versie)Oldtimer schreef:Nu heb ik een boek Windows 7 voor Dummies gekocht. Op blz 183 lees ik: Foto´s aan een E mail toevoegen . Klik op knop Foto's toevoegen. Nou, tot op heden heb ik die knop nergens kunnen vinden! En zo modder ik maar verder.
Dan komt de betreffende foto in je bericht venster. Als je de foto selecteert krijg je bovenin beeld diverse bewerking opties die je kan uitvoeren, waaronder het kiezen van formaat.
Ik zie het probleem Sharkey! Ik neem de teksten te letterlijk !Sharkey schreef:Als je een nieuw bericht maak klik je in menubalk op het tweede tabblad , "Toevoegen/Insert" (heb zelf de Engelse versie)Oldtimer schreef:Nu heb ik een boek Windows 7 voor Dummies gekocht. Op blz 183 lees ik: Foto´s aan een E mail toevoegen . Klik op knop Foto's toevoegen. Nou, tot op heden heb ik die knop nergens kunnen vinden! En zo modder ik maar verder.
2de tabblad geopend en daar staat Foto album en Enkele foto in een kader. ( Dus niet zoals in het boek staat : Foto's toevoegen! ) Ik had een mailtje aan mijn eigen hotmail geopend en klikte op Foto Album waarna de pics zichtbaar werden. Heb een pic geselecteerd en toen zou ik op "Gereed"moeten klikken volgens dat boek. Nou, dat staat echt nergens! Onderaan staat wel "openen" en toen ik daar op klikte stond die geselecteeerde pic in die mail. Ik vind dat dit boek gebruikers op het verkeerde been zet omdat hetgeen wat wordt aangegeven niet klopt met de werkelijkheid.
- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Mooi dat het iets duidelijker is voor je!
En berichten aan jezelf sturen is inderdaad de beste manier om zaken binnen het programma uit te proberen. Geen wacht tijd en je valt anderen er niet mee lastig
Ik heb nog wat gezocht naar een nederlandse "handleiding" op Google, maar kan zo gauw niet echt iets vinden.
Eén tip in ieder geval, maak gebruik van de "Help" binnen Live (vraagtekentje helemaal rechtsboven of via de F1 knop). Hoewel die Help bestanden vaak nogal cryptisch zijn, zonder "diepgaande" PC kennis, maken ze veelal het basis principe van je vraag toch een beetje duidelijker zodat je daar verder op kan borduren.
En berichten aan jezelf sturen is inderdaad de beste manier om zaken binnen het programma uit te proberen. Geen wacht tijd en je valt anderen er niet mee lastig

Ik heb nog wat gezocht naar een nederlandse "handleiding" op Google, maar kan zo gauw niet echt iets vinden.
Eén tip in ieder geval, maak gebruik van de "Help" binnen Live (vraagtekentje helemaal rechtsboven of via de F1 knop). Hoewel die Help bestanden vaak nogal cryptisch zijn, zonder "diepgaande" PC kennis, maken ze veelal het basis principe van je vraag toch een beetje duidelijker zodat je daar verder op kan borduren.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
Tja, Sharkey. IK heb alles nogmaals nagekeken en er staan echt dingen in dat boek die niet overeenkomen met hetgeen LiveMail toont. Ik heb dan ook een mailtje naar die Andy Rathbone ( auteur) gestuurd met vragen over deze onjuiste handleiding. Als de rest van dat boek ook zo verwarrend en onjuist is dan kan ik het beter maar weggooien en een ander boek kopen.Ik hoop ooit nog eens zover te komen dat ik mijn foto's hier op dit forum kan tonen. Iig hartstikke bedankt voor de assistentie !Sharkey schreef:Mooi dat het iets duidelijker is voor je!
En berichten aan jezelf sturen is inderdaad de beste manier om zaken binnen het programma uit te proberen. Geen wacht tijd en je valt anderen er niet mee lastig![]()
- Gobert
- Clublid
Ik zit ook met Live Mail te hanessen. Duidelijk een voorbeeld dat alle vooruitgang geen verbetering is. Oh, wat verlang ik terug naar het emailprogramma van de vorige generatie.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Installeer dan iets als thunderbirdGobert schreef:Ik zit ook met Live Mail te hanessen. Duidelijk een voorbeeld dat alle vooruitgang geen verbetering is. Oh, wat verlang ik terug naar het emailprogramma van de vorige generatie.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Zoals ik schreef heb ik de auteur een mailtje gestuurd met opmerkingen over die omschrijving betr. het mailen van foto's. Hetgeen in Windows7 voor Dummies staat klopt niet met de realiteit wat LiveMail toont. Nou, hioeronder kan je lezen hoe dat komt. Microsoft heeft na de introductie van Windows7 bepaalde procedures veranderd en dat komt de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede. Lees wat de auteur mij liet weten:Gobert schreef:Ik zit ook met Live Mail te hanessen. Duidelijk een voorbeeld dat alle vooruitgang geen verbetering is. Oh, wat verlang ik terug naar het emailprogramma van de vorige generatie.
Hi Bob,
Microsoft changed Windows Live significantly a few months after the book was written. The book's being changed to reflect the changes. Here are a few workarounds I've written up on my Web site that might help:
http://www.andyrathbone.com/2010/12/27/ ... -skydrive/
http://www.andyrathbone.com/2011/01/31/ ... windows-7/
I don't know who does the translations, or if the Dutch translation will be updated, as those decisions are usually made by the publisher at the country which purchased the translation rights.
Hope this helps.
Andy
http://www.andyrathbone.com
http://www.twitter.com/andyrathbone