Iedereen bedankt voor de reacties weer.
@Ben and Jerry,
Dat van die TL verlichting viel mij ook op - en tegen. Ik was er al een keer eerder geweest voor "normale" foto's en toen had ik er geen last van - maar ben er inmiddels achter dat ik er toen op een zondagmorgen was...
@Henk,
Het filter bevalt zeker. Het is soms even zoeken naar geschikte onderwerpen waar de beweging goed tot zijn recht komt maar dan kun je er ook heel mooie platen mee schieten. Daarbij vind ik het heerlijk op mijn gemak wat met camera en statief in de weer te zijn. En je moet het zeker niet te snel willen doen; de sluitertijden zijn al lang maar met de functie "lange sluitertijd ruisonderdrukking" ingeschakeld kun je nog eens dezelfde tijd er bovenop tellen voordat je het resultaat op je display ziet verschijnen. En wat er dan verschijnt is altijd een grote verrassing; de juiste belichtingstijd kiezen wil nog wel eens een gok zijn en ook hoe het plaatje er zowiezo uit komt te zien.
@Leon,
Ben bij nummer twee een beetje van het gemiddelde uitgegaan; de bovenkant van het gebouw loopt nu eenmaal ook niet gelijk met de bovenkant van de onderbouw.
Makkelijkste om met van die blauw/cyaan hulplijnen in Photoshop te werken, en het beeld evt. met transformeren "strak" te trekken.
Tja, ben bang dat ik zover nog niet ben met Photoshop.

Doordrukken en tegenhouden heb ik nu aardig onder de knie maar verder doe ik eigenlijk alles met Lightroom.
Wordt geloof ik toch tijd me eens iets verder in Photoshop te gaan verdiepen.