Ik ga ieder jaar met de motor op vakantie, en dit jaar gaat voor het eerst mijn D90 met Nikkor 18-105 en 70-300 objectieven mee. Ik vervoer de uitrusting nu in een Lowepro Flipside 300 rugzak, maar deze durf ik op de motor niet om te doen, want als ik val is alles kapot. Ik heb een koffer waar de rugzak net in past, maar voordat ik dan bij mijn camera ben, klaar om te fotograferen, ben ik alweer een paar minuten verder.
Ik heb ook altijd een tanktas voor me liggen. Nu zit ik te denken om een paraattas te kopen waar de D90 + 18-105 objectief in past, en deze in de tanktas te leggen, dan kan ik er altijd snel bij. Ik heb wel eens van die schuimen lenskokers gezien en daar zou ik dan mijn 70-300 lens apart in kunnen vervoeren.
Heeft iemand ervaring met het vervoeren van zijn spiegelreflex op de motor? En kan iemand mij adviseren over welke paraattas + lenskoker voor mijn uitrusting goed geschikt zouden zijn? Ik denk dat het op de motor vooral belangrijk is dat de uitrusting goed beschermd wordt tegen trillingen en schokken.
Alvast bedankt. Ik hoop dit jaar mooie plaatjes te kunnen schieten in Tsjechië, Slowakije, Roemenië en Hongarije

Groeten Robin