Janina

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ThunderNet

Janina

Bericht door ThunderNet » zo jun 10 2007 1:33 pm

Goed, de eerste keer dat ik met een model op stap ben geweest. Ik ben zeker niet ontevreden, en na een snelle selectie heb ik er 5 foto's uitgepikt.
Op sommige foto's heb ik last van vreselijke bokeh, en highlights in de bokeh, hier moet ik volgende keer opletten.

En de blouse, nee het is niet uigebeten wit, het is gewassen met witte reus. De wit is gewoon echt wit :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende keer dus meer opletten naar m'n bokeh. En het model dus andere kleren laten aantrekken :P

Lucas

Bericht door Lucas » zo jun 10 2007 2:42 pm

Heb je Capture?
Nou, voor de eerste keer vind ik het niet slecht hoor, ik zou het denk ik niet beter doen dan.

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » zo jun 10 2007 2:43 pm

Lucas schreef:Heb je Capture?
Nou, voor de eerste keer vind ik het niet slecht hoor, ik zou het denk ik niet beter doen dan.
Nee ik gebruik lightroom icm photoshop :)

Lucas

Bericht door Lucas » zo jun 10 2007 2:49 pm

Ik heb met een paar sturingspunten in NX eens wat geprobeerd. Is beter dacht ik:

Afbeelding

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo jun 10 2007 3:23 pm

foto 1 en 3 vind ik mooi, op de andere foto's kijkt ze 'n beetje te krampachtig en haar ogen komen gewoon mooier over als ze naar boven kijkt

je kunt bij de andere foto's nog wel met je dodge/burn tool de ogen wat lichter maken natuurlijk, maar dat haalt de krampachtige blik nog niet van haar gezicht

overigens vind ik de bokeh op foto 3 juist gaaf!

rik6230

Bericht door rik6230 » zo jun 10 2007 4:37 pm

Ik vind 1 en 2 erg mooi. Bij de andere 3 blinkt haar gezicht iets. (flits of zon?). Ik vind de bokeh op 3 niet mooi. Het leidt erg af.

groet,
Rik

nikonvos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door nikonvos » zo jun 10 2007 4:39 pm

Mooie foto's. Prachtige vrouw!
D80

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo jun 10 2007 5:39 pm

Leuke serie. De Capure NX uitvoering is vwb het wit wel beter, voor mij dan :)
Ik vind foto 1 wel het mooist. Het enige wat mij daarin stoort is de BH die boven haar shirt uitsteekt. Dat haalt net de, uhhmm, sheuigheid eraf, zeg maar.
Maar foto 3 it ook fraai, lekker ongedwongen.

aquarius
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door aquarius » zo jun 10 2007 6:15 pm

Ik vind de serie niet slecht zo voor de eerste keer. De laatste foto geniet mijn voorkeur. Moet alleen wat gecorrigeerd worden in de donkere delen.
Advies voor de volgende keer (keren): let op de positie van de armen. Foto 3 is op zich een frisse en vrolijke foto (bokeh vind ik ook mooi) maar haar linker hand lijkt uit haar borst te groeien. Ook had ik de foto wat beter uitgesneden. De bovenkant net iets boven het haar en de onderkant op het V vormig vouwtje op haar zij. Nu lijkt haar onderarm geamputeerd.
Is wel een persoonlijke mening dus kijk maar wat je er mee doet.
Zelf vind ik de keuze van kleren ook niet verkeerd. Misschien wat moeilijk te belichten zo voor de eerste keer maar hier leer je van.
Ga gewoon lekker door zo. Hoop nog meer foto`s te zien van je.

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”