1

2

3
Dat komt door die stomme TL-verlichting. Heb de witbalans al aardig bijgestuurd dacht ik, maar hoe had ik dat beter kunnen doen dan, Tom? Heb je daar handige tips voor eventueel?Tom schreef:Ik vind ze wat groen.
Er zijn bij zulke wedstrijden altijd fotografen aanwezig, die daar elke wedstrijd foto's maken, misschien de volgende keer aan hen vragen welke instelling zij voor de witbalans gebruiken.rbfoto.nl schreef:Dat komt door die stomme TL-verlichting. Heb de witbalans al aardig bijgestuurd dacht ik, maar hoe had ik dat beter kunnen doen dan, Tom? Heb je daar handige tips voor eventueel?Tom schreef:Ik vind ze wat groen.
Laatst bij het TataSteel Chess Tournament merkte ik daar trouwens weinig van. Keurig van tevoren gedaan, maar de kleuren zagen er werkelijk niet uit. Waarschijnlijk wat teveel verschillende soorten lampen. Of andere lampen boven de schakers op het podium.Tom schreef:Volgende keer een grijskaart meenemen, of handiger nog, gewoon een A4tje (chloorvrij gebleekt). Daarmee de PRE stand van je camera instellen.