De foto's zijn gemaakt met mijn onvolprezen Rolleicord op Fuji HPS 160 NC, ca 14 jaar over datum. De negatieven zijn zoals gebruikelijk met mijn Epson V500 gescand.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4
Tilburg als stad is fotografsiche gezien inderdaad weinig inspirerend als je er een middagje bent. Lelijke stad vanuit een textielverleden. Alleen de mentaliteit, de mensen is op zichzelf best een aangename sfeer.Frederix schreef:Tilburg was weinig inspirerend moet ik zeggen. Hieronder een viertal foto's uit Tilburg. Misschien heb ik wat gemist, maar ik heb voor jaaaaren Tilburg gezien.
Foto 2 was voor zover ik mij kan herinneren aan de Spoorstraat, de weg langs het station.Léon Obers schreef:Tilburg als stad is fotografsiche gezien inderdaad weinig inspirerend als je er een middagje bent. Lelijke stad vanuit een textielverleden. Alleen de mentaliteit, de mensen is op zichzelf best een aangename sfeer.Frederix schreef:Tilburg was weinig inspirerend moet ik zeggen. Hieronder een viertal foto's uit Tilburg. Misschien heb ik wat gemist, maar ik heb voor jaaaaren Tilburg gezien.
Foto 2, was dat in de "Noordstraat" (relatief vlak bij het station, 3 deuren verder van "SamSam" een winkeltje met buiten uitgestald wat gekke 2e hands kleding)?
Bedankt voor jouw reactie hans1956. Foto 1 is inderdaad ook aan de Spoorlaan genomen.hans1956 schreef:Als Tilburger kan ik het wel eens zijn met de stelling dat Tilburg weinig inspirerends heeft op foto gebiedDan ligt er juist een uitdaging om er toch iets moois van te maken, toch? :mrgreen:
Fred, daar ben jij wel in geslaagd. Foto één weet ik niet waar dat die genomen is. Kan zo zijn aan de Spoorlaan. Daar staan de meeste oude gebouwen. Foto twee is ook aan de Spoorlaan. Je geeft al aan, de weg langs het spoor. Foto drie is op de Heuvel gemaakt. En foto 4 in de Heuvelstraat, de winkelstraat van Tilburg.
Knappe serie!
Misschien een idee om een fotowandeling in Tilburg te organiseren?cstr1 schreef:Deel de reactie niet dat er niets te fotograferen valt in Tilburg, Veel moderne architectuur, waaronder theater, musea, Interpolis, Factorium, Sportcomplexen, woontorens etc etc maar ook historie, voormalige NS-werkplaats en textielfabrieken en fabrikantenwoningen, kerken en kloosters, stadsparken etc etc! Denk wel dat je die plaatsen moet weten!