D3100, maakt die wel mooie foto's?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
wimg
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: D3100, maakt die wel mooie foto's?

Bericht door wimg » wo mar 16 2011 10:18 pm

55-200 is inderdaad een mooie aanvulling. Heb er onlangs eentje gekocht. Budget was niet toereikend voor een VR versie. Vooruit, je kunt niet alles hebben. Denk ook eens aan 2e hands. De mijne komt (gebruikt) van een fotozaak in noord oost Overijssel (zal geen reclame maken)
Is niet te zien dat het een gebruikte lens is en ik heb d'r gewoon garantie op.
Ik gebruik de lens (op dit moment) echter minder dan ik in eerste instantie had gedacht. Nou ja, het is geen zwaar ding om mee te nemen. Toch handig om 'm d'r bij te hebben. Als volgende aanvulling kun je denken aan een flitser. (Het ingebouwde flitsertje doet het redelijk, maar laat het toch afweten op wat grotere afstanden.)
Het verlanglijstje kun je zo lang maken als je zelf wilt. Denk maar eens aan lichtsterke primes er bij, bijvoorbeeld. (Er moet wat te wensen blijven.....)

Wim

palone

Bericht door palone » wo mar 16 2011 11:46 pm

Kika schreef:Dankje voor je bericht.
Ja het voornamelijk het scherpstellen wat het probleem is.
Ik ga me eerst verdiepen in het AF instellen bij de juiste foto en daarna de handmatige instellingen.
Kan ik proberen eerst toch nog op automtisch te schieten en dan langzamerhand de instellingen leren.

Maar jij krijgt dus wel scherpe foto's?
Heb je ook wat voorbeelden en hoe je die geschoten hebt?
@kika: is dat een vraag aan mij gericht ?

Kika

Bericht door Kika » do mar 17 2011 8:50 am

palone schreef:
Kika schreef:Dankje voor je bericht.
Ja het voornamelijk het scherpstellen wat het probleem is.
Ik ga me eerst verdiepen in het AF instellen bij de juiste foto en daarna de handmatige instellingen.
Kan ik proberen eerst toch nog op automtisch te schieten en dan langzamerhand de instellingen leren.

Maar jij krijgt dus wel scherpe foto's?
Heb je ook wat voorbeelden en hoe je die geschoten hebt?
@kika: is dat een vraag aan mij gericht ?

Nee hoor :)
Was bedoeld voor diegene met een d3000, deze zijn aardig t zelfde dus wilde de kwaliteit van die foto's graag zien :wink:

Kika

Bericht door Kika » do mar 17 2011 8:52 am

Patrick schreef:
Kika schreef:De tweede link heeft ook mooie foto's..
Dus het moet te doen zijn.
Ik ga iig sparen voor een goede zoomlens (niet te duur helaas), denk 55-200?
Als je dan in ieder geval wel de VR versie kiest. Als je toevallig over een geldschat stuikelt kan ik je van harte de 70-300 VR adviseren. Maar ook de Nikon 55-200 VR is een prima objectief.
Ja dat wist ik.
Ik hoop dat ik die schatkist vind :lol: , mocht het wel te duur zijn ga ik voor de 55-200 vr.
Is er ook verschil in merken en prijs die op mijn cameraatje passen?

Goodje

Bericht door Goodje » do mar 17 2011 9:07 am

Kika schreef:
Patrick schreef:
Kika schreef:De tweede link heeft ook mooie foto's..
Dus het moet te doen zijn.
Ik ga iig sparen voor een goede zoomlens (niet te duur helaas), denk 55-200?
Als je dan in ieder geval wel de VR versie kiest. Als je toevallig over een geldschat stuikelt kan ik je van harte de 70-300 VR adviseren. Maar ook de Nikon 55-200 VR is een prima objectief.
Ja dat wist ik.
Ik hoop dat ik die schatkist vind :lol: , mocht het wel te duur zijn ga ik voor de 55-200 vr.
Is er ook verschil in merken en prijs die op mijn cameraatje passen?
Hier kan je prima kijken welke lenzen er zijn en een idee krijgen wat het kost, je kan vaak ook nog zien wat de gebruiker er van vind.
http://www.kieskeurig.nl/product/search ... B%5D=97084

geerttt

Bericht door geerttt » do mar 17 2011 9:11 am

Alles met een nikon vatting past op je camera, er moet wel een scherpstelmotor in de lens zitten (AF-S bij nikon lenzen, HSM bij Sigma).
Als je de 55-200 neemt, zou ik voor de VR versie van nikon gaan. Kost rond de 180 euro nieuw.

Kika

Bericht door Kika » do mar 17 2011 9:20 am

geerttt schreef:Alles met een nikon vatting past op je camera, er moet wel een scherpstelmotor in de lens zitten (AF-S bij nikon lenzen, HSM bij Sigma).
Als je de 55-200 neemt, zou ik voor de VR versie van nikon gaan. Kost rond de 180 euro nieuw.
Ok, dat valt me weer mee.
Nog een hele opgave, maar ik dacht tegen de 300 :D

Kika

Bericht door Kika » do mar 17 2011 9:21 am

Dankje Goodje, ik ga even kijken :)

geerttt

Bericht door geerttt » do mar 17 2011 9:29 am

Kijk eens bij camernu of kamera-express, beide zijn ze erg goedkoop. 55-200 kost rond de 180.
Mocht je budget rond de 300 zijn... De 70-300VR is ongeveer 360 euro en echt een aanrader!

palone

Bericht door palone » do mar 17 2011 9:36 am

Mocht je toch evt. voor de 70-300VR gaan, dan wellicht misschien is de 16-85VR een betere keuze. Zul je veel meer gebruiken. Is iets duurder, maar krijg je ook meer. Even doorsparen en die 18-55 proberen in te ruilen te verkopen tzt.

Kika

Bericht door Kika » do mar 17 2011 9:51 am

Bedankt voor de tips.
Het wordt pas in juni dat ik een nieuwe kan halen, dus heb nog wel even tijd om te kijken.

Tweedehands, is dat ook een optie?
Of toch snel een afrader?

palone

Bericht door palone » do mar 17 2011 9:59 am

Kan ook, maar ik weet niet in hoeverre de 16-85VR wordt aangeboden en wat men er voor vraagt. Zou je eens moeten checken.
Wat ik wel denk, is dat de voorganger, de 18-70 mm wel voor een leuke prijs te kopen is tweede hands. Heb ik zelf ook gehad.
Echt, dat is een heel goed objectief.
In iedergeval, kun je tot die tijd prima de 18-55 gebruiken en je camera leren ontdekken. Dat is wel belangrijk. Kun je nog zo goede
objectieven hebben, maar als je niet weet hoe je met je instellingen om moet gaan, dan zal je er niet veel mee opschieten.

geerttt

Bericht door geerttt » do mar 17 2011 10:02 am

De 18-55 is opzich ook een goed objectief hoor, ik ben er redelijk tevreden over :)

palone

Bericht door palone » do mar 17 2011 10:08 am

@geerttt: is ook niks mee.

Maar, zowel de 18-70 en 16-85 zijn lichtsterker, beter gebouwd, en er zit meer glas in. Optisch beter, en iets meer zoom.

Kika

Bericht door Kika » do mar 17 2011 10:16 am

palone schreef:@geerttt: is ook niks mee.

Maar, zowel de 18-70 en 16-85 zijn lichtsterker, beter gebouwd, en er zit meer glas in. Optisch beter, en iets meer zoom.
Oh dat klinkt wel beter...
Ik wil ook abosluut meer zoom.
Laatst gewijzigd door Kika op do mar 17 2011 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”