Pygmee zeepaardje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
pabusk

Pygmee zeepaardje

Bericht door pabusk » ma jun 11 2007 9:18 am

Net een week terug uit Maleisie waar we zowel onder als bovenwater foto's hebben gemaakt. Tijdens mijn eerste duik met mijn D70s en dus de eerste keer macro geschoten ... een ramp ... alles mooi op de foto maar ik had het TOTAAL mis met de benodigde flitser en diafragma instellingen. S'avonds op de PC een actieplan voor de volgende dag gemaakt met als beste resultaat die dag een foto van een pygmeezeepaardje. Het beestje is zo'n 7mm groot en bijna niet te vinden in het waaierkoraal.

Ik heb hierbij ook wat kennis die ik van Mearlant heb opgedaan toe kunnen passen m.b.t. Capture NX. Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat en wilde hem daarom ook hier even plaatsen.

Afbeelding
60 mm F/2.8 D _ 1/80 s - F/16 _ -1.3 EV _ ISO 400
Laatst gewijzigd door pabusk op ma jun 11 2007 9:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucas

Bericht door Lucas » ma jun 11 2007 9:23 am

Vet! Misschien een stomme vraag, maar is een D70 waterdicht dan?

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma jun 11 2007 9:24 am

Onderwaterbehuizing...zie avater ;)

rik6230

Bericht door rik6230 » ma jun 11 2007 11:47 am

Hier kun je zeker tevreden over zijn. Mooi !!

ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ton » ma jun 11 2007 1:12 pm

Ik vind hem erg mooi :D

Groeten Ton .
Groeten Ton .

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma jun 11 2007 3:19 pm

Wat een prachtig beestje. En wat een goeie foto.
Maar heb je een uitsnede gemaakt, of zat hij, zeg maar, tegen je voorglas aan?

Dus een 2,8/60mm Micro-Nikkor past in zo'n onderwaterhuis? Of heb je dan een langer voorstuk nodig? In ieder geval: allemaal heel goed gelukt.

Groet, E.M. de Klerk

pabusk

Bericht door pabusk » ma jun 11 2007 3:35 pm

emdeklerk schreef:Wat een prachtig beestje. En wat een goeie foto.
Maar heb je een uitsnede gemaakt, of zat hij, zeg maar, tegen je voorglas aan?

Dus een 2,8/60mm Micro-Nikkor past in zo'n onderwaterhuis? Of heb je dan een langer voorstuk nodig? In ieder geval: allemaal heel goed gelukt.

Groet, E.M. de Klerk
Is i.d.d. een uitsnede maar ik zat ook zo'n 10cm met mijn poort tegen het beestje aan. Hieronder de onbewerkte jpg van dezelfde foto om een indruk te geven.

Er zijn verschillende poorten voor het huis beschikbaar en de gangbare lenzen zijn off-the-shelve. Als je echter iets meer exotisch wilt hebben kunnen ze dat ook voor je maken. Als ik een 105mm had willen gebruiken zou de poort verlengt kunnen worden met een extensiering. Ik heb zelf poorten voor een 60mm micro en een 10,5 FE lens. Als je er meer over wilt weten moet je maar eens op http://www.hugyfot.com/products.htm kijken.

Afbeelding

Groetjes
Paul

BUG322

Bericht door BUG322 » ma jun 11 2007 7:33 pm

Mooi heb je nog meer foto's ?

groetjes

pabusk

Bericht door pabusk » ma jun 11 2007 9:00 pm

BUG322 schreef:Mooi heb je nog meer foto's ?

groetjes
Uhhhh .... JA .... we zijn net een paar uur aan het uitzoeken geweest. Zal na de selectie nog wel een paar foto's neerzetten.

Groetjes

rik6230

Bericht door rik6230 » ma jun 11 2007 11:04 pm

Nou daar zou je mij ook een plezier mee doen. :D

groet,
Rik

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”