exif data eigen foto's niet zichtbaar
Re: exif data eigen foto's niet zichtbaar
Volgens mij wel. De originele foto is niet te benaderen en daar zit de exif in. Ik kan alleen niet zien of iemand een gratis of betaalde account heeft. Dus echt zoeken is moeilijk.
George
George
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Achter mijn naam staat pro. Dat betekent een betaalde account.
click voor mijn foto's op flickr.
Jolanda,
Ben even zo vrij geweest met jouw foto's te experimenteren.
Als ik bij jouw foto aanklik View All Sizes, dan heb jij een keuze meer: original, deze staat er bij mij niet. Alleen bij deze foto is de exif-dta te zien. Al die andere foto's zijn copieen zonder exif.
Zou het nu verklaard zijn?
George
edit.
Ik zie nergens pro staan achter je naam.
George
Ben even zo vrij geweest met jouw foto's te experimenteren.
Als ik bij jouw foto aanklik View All Sizes, dan heb jij een keuze meer: original, deze staat er bij mij niet. Alleen bij deze foto is de exif-dta te zien. Al die andere foto's zijn copieen zonder exif.
Zou het nu verklaard zijn?
George
edit.
Ik zie nergens pro staan achter je naam.
George
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Klopt, je moet altijd originele size uploaden, daar staat de exif in.
Het woordje pro (dat alleen maar betekent een pro-account) staat achter photostream.
Volgens mij zijn we er dus nu uit.
Jolanda
Het woordje pro (dat alleen maar betekent een pro-account) staat achter photostream.
Volgens mij zijn we er dus nu uit.
Jolanda
Moest even zoeken waar photostream stond.
Bij Picasa is het ook zo. Standaard wordt er een copy verzonden, te zien aan de sxxx-code. Door deze weg te halen, ga je naar het origineel.
George
Bij Picasa is het ook zo. Standaard wordt er een copy verzonden, te zien aan de sxxx-code. Door deze weg te halen, ga je naar het origineel.
George
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Na maanden testen, vragen en uitproberen ben ik Flickr upload echt helemaal zat !!!!
Nu met pix.ie mijn laatste foto geupload en ja je raad het al: Alle exif zichtbaar met alle viewers.
Nu met pix.ie mijn laatste foto geupload en ja je raad het al: Alle exif zichtbaar met alle viewers.
Laatst gewijzigd door Johan1025 op ma mar 21 2011 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
Dat is mij nog niet gelukt met Flickr.
Zelfs 1024 uploaden komt er geen exif mee
Zelfs 1024 uploaden komt er geen exif mee
@Daniel,
Dat zal je ook niet lukken. Je hebt een gratis, geen pro, account. Verschil zit hem in View All Sizes. Bij een pro zit daar de mogelijkheid van Original in, daar zit de exif. Al die andere maten zijn gestripte copieen van dit origineel, zelfs als de maten hetzelfde zijn
@Johan,
Dan moet jij een pro-account hebben. En moet je bij View All Sizes op original klikken, en deze linken. Voor de rest kan ik niets zeggen want ik zie niets
George
Dat zal je ook niet lukken. Je hebt een gratis, geen pro, account. Verschil zit hem in View All Sizes. Bij een pro zit daar de mogelijkheid van Original in, daar zit de exif. Al die andere maten zijn gestripte copieen van dit origineel, zelfs als de maten hetzelfde zijn
@Johan,
Dan moet jij een pro-account hebben. En moet je bij View All Sizes op original klikken, en deze linken. Voor de rest kan ik niets zeggen want ik zie niets
George
dat was het.
Was me even ontschoten.
Staat ook deels in de post van Jolanda maar kwam er niet helemaal uit.
Thanks. Komt dan wel goed zodra ik naar pro moet
Was me even ontschoten.
Staat ook deels in de post van Jolanda maar kwam er niet helemaal uit.
Thanks. Komt dan wel goed zodra ik naar pro moet

-
- Forumlid
george013 schreef:.....Als ik bij jouw foto aanklik View All Sizes, dan heb jij een keuze meer: original, deze staat er bij mij niet. Alleen bij deze foto is de exif-dta te zien. Al die andere foto's zijn copieen zonder exif....
Jolanda schreef:Klopt, je moet altijd originele size uploaden, daar staat de exif in.
Volgens mij zijn we er dus nu uit....
Dat is het antwoord dus vwb de exif data bij Flickr:
1) je moet 1024 uploaden (grootste formaat bij Flickr) zodat Flickr niet gaat verkleinen en
2) je moet een betaalde account hebben met de optie "original" om de exif data ook daadwerkelijk te kunnen laten zien.
Reden genoeg voor mij om bij Flickr weg te gaan.
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Heb ik al gedaan, http://www.pix.ie" onclick="window.open(this.href);return false; en werkt prima zie mijn post in Lente
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
Niet helemaal correct.
Wat de maximale maten zijn bij Flickr weet ik niet, lijkt mij toch meer te kunnen. Wat Jolanda bedoelde is dat je de originele weergave op Flickr moet linken.
Verder heeft dit forum een maximum van 1024.
De exif is wel zichtbaar op de Flickrsite zelf, ook zonder pro-account.
George
Wat de maximale maten zijn bij Flickr weet ik niet, lijkt mij toch meer te kunnen. Wat Jolanda bedoelde is dat je de originele weergave op Flickr moet linken.
Verder heeft dit forum een maximum van 1024.
De exif is wel zichtbaar op de Flickrsite zelf, ook zonder pro-account.
George
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Ik weet niet meer wat ik precies bedoeld heb gehad te zijn te weten ofwa, maar bij mij werkt het.
Ik link idd de original size en dit is bij mij al een verkleinde versie van 1024. Als ik die dan link hier naar toe, komt de exif mee.
Overigens is de betaalde versie van Flickr dacht ik iets van 25 dollar per jaar.
Jolanda
Ik link idd de original size en dit is bij mij al een verkleinde versie van 1024. Als ik die dan link hier naar toe, komt de exif mee.
Overigens is de betaalde versie van Flickr dacht ik iets van 25 dollar per jaar.
Jolanda
klopt als een hartJolanda schreef: Overigens is de betaalde versie van Flickr dacht ik iets van 25 dollar per jaar.
- beijnr
- Forumlid
@George
Sorry voor mijn late reactie, ik was dit draadje uit het oog verloren
Ik heb een gratis account.
Groet, Rick
Sorry voor mijn late reactie, ik was dit draadje uit het oog verloren

Ik heb een gratis account.
Groet, Rick