Ik ben al een aantal keren in parijs geweest, dus ik ken de meeste plekjes wel die mooi en/of leuk zijn om op de foto te zetten. Het zal alleen wel zo zijn dat ik overdag voornamelijk bij de cursus zal zitten en ik mijn foto's dus overwegend aan het einde van de dag, in de schemering en 's avonds zal maken.....
Onderwerp van de foto's zullen o.a. de eiffeltoren ('s avonds), tour montparnasse, de sacre coeur, champs elysee, notre dame, etc. zijn.
Aangezien ik op dit moment alleen de 18-70 kitlens heb bij mijn D80, wil ik graag een statief meenemen om ook met langere sluitertijden te kunnen werken.
Ik zit er ook nog aan te denken om een 50mm 1.8 aan te schaffen voordat ik naar Parijs ga.... het is dan wel geen zoomlens, maar wellicht wel makkelijker om dan mooie foto's in de schemering of 's avonds laat te maken? Of gaat dat niet werken?
Hebben jullie nog tips om op de bovengenoemde tijdstippen van de dag mooie foto's te kunnen maken met het materiaal dat ik net beschrijf?
Ik hoor het graag van jullie.
Groeten,
Joris.
Voor cursus eind juni naar parijs
- jvdheuvel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Voor cursus eind juni naar parijs
Laatst gewijzigd door jvdheuvel op ma jun 11 2007 12:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hoi Joris,
je zou evt. kunnen overwegen om i.p.v. een 50 1.8 een 35 2.0 te kopen (is wel duurder).
Met de 35 heb je net wat meer beeldhoek dan de 50, vind ik prettig werken. Sowieso is die 35 een heel fijn lciht(sterk) lensje.
Ik heb met de 35 in de schemering en 's-avonds zonder statief met een D70s op 800iso goed foto's kunnen maken. Jouw D80 zal op hoge iso's nog beter presteren dan een D70s.
Ik kan me ook dicussies herinneren waaruit bleek dat de Franse autoriteiten niet gecharmeerd van fotografen die m.b.v. een statief hun nationale erfgoed op de foto zetten ...
Succes en veel plezier alvast.
Groet
Skippy
je zou evt. kunnen overwegen om i.p.v. een 50 1.8 een 35 2.0 te kopen (is wel duurder).
Met de 35 heb je net wat meer beeldhoek dan de 50, vind ik prettig werken. Sowieso is die 35 een heel fijn lciht(sterk) lensje.
Ik heb met de 35 in de schemering en 's-avonds zonder statief met een D70s op 800iso goed foto's kunnen maken. Jouw D80 zal op hoge iso's nog beter presteren dan een D70s.
Ik kan me ook dicussies herinneren waaruit bleek dat de Franse autoriteiten niet gecharmeerd van fotografen die m.b.v. een statief hun nationale erfgoed op de foto zetten ...
Succes en veel plezier alvast.
Groet
Skippy
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- jvdheuvel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
@paparazzi: Het is puur voor prive-gebruik. Heb het 5 jaar geleden gezien toen ik in Parijs was, maar heb het toen niet goed vast kunnen leggen. Dus ik zou het graag nog eens proberen met mijn nieuwe camera.
Nikon D7200 + MD-D15 | SB800 | 50mm F/1.8D | BR-2A | Tokina 12-24 f/4 | Tokina 28-80 f/2.8| Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED | TC-17e