Patrick schreef: Ik geloof niet dat roepen dat de camera omgeschikt is voor bepaalde mensen de weg is. Onnodig, en onzinnig.
Ja en Nee,
Onzinnig en onnodig dat is een
Ja.
Maar feit blijft overeind dat de D7000 geen D90 is, je moet er meer tijd in willen steken want de instellingen zijn legio. Dat is dus een
Nee.
Wil je die tijd er niet in steken dan is het niet jouw camera.
En op de P stand komen er standaard gewoon minder mooie plaatjes uit als bij de D90. Daar had Nikon wel iets aan mogen doen. Of de P stand weglaten.
Stel je echter de camera goed in dan komen er prima beelden uit.
Moet er wel bijzeggen dat de manuals niet uitblinken in duidelijkheid. Goed alles staat beschreven, maar dat is het dan ook.
Maar het staat er op het is een gebruikershandleiding, en geen guide.
Patrick schreef:De vraag is echter wat je daarvan terugziet als je de boel terugschaalt aar een normaal formaat, of gewoon een beetje afstand neemt.
Dan zie je er gewoon niets van terug.
Patrick schreef:Wat natuurlijk niet betekent dat alle foto's altijd perfect scherp zijn waar jij het wilt.
Dat is waar, maar de instellingen van de D7000 op scherpstel gebied zijn divers en een foutje is zo gemaakt.
Alleen het feit al dat je uit 39 en 11 scherpstelpunten kunt kiezen, daar kwam ik ook pas laat achter. Het is een instelling die je alleen in het menu vindt.
En die 11 punten bestrijken hetzelfde gebied als de 36 punten, er zitten alleen meer gaten in.
Ik kwam er zelf achter dat bewegingsonscherpte vanwege de hele hoge resolutie iets te goed waarneembaar is.
En ja goed glas is ook een must, maar alleen met goed glas kom je er niet.
Maar de camera zit er ook wel eens naast.
Feit blijft ook wel dat ik de AF fijntuning nodig heb, behalve voor mijn Nikkors, zouden die dan toch beter zijn