Ik heb er eigenlijk een beetje de pest in, maar daar kan niemand wat aan doen. Ik had uitvoerig commentaar bij deze foto's geschreven en raakte dat vervolgens met voorbeeldfoto's en al kwijt door een verkeerde muisklik. Maar enfin, daar gaat ' ie weer... Eigen schuld, dikke bult.
foto 1:
Een beetje merkwaardig deze foto. Jouw exemplaar is duidelijk overbelicht. 3- tot 4 stops zelfs en ik kan er geen verklaring voor vinden. De belichting die je hebt gebruikt was 1/160 bij f 5.3 en 200 ISO en dat is vier stops ruimer dan de andere twee foto's die (neem ik aan) kort daarop zijn gemaakt. Je schreef iets over corrigeren aan de hand van het histogram en misschien ligt het daar wel aan. Dat je dat verkeerd hebt gedaan misschien? Ik heb hem alleen donkerder gemaakt en een klein beetje contrast aan toegevoegd.
foto 2:
De belichting die je hier hebt gebruikt is logischer: 1/400 met f13 bij 200 ISO. Maar het blijft een hopeloze foto door al die takken waar jij ook niets aan kunt doen. Ik heb hem rechtgezet en iets contrast toegevoegd.
foto 3:
Hieraan was de meeste eer te behalen:
Ik heb hem iets rechtgezet, iets uitvergroot, wat contrast toegevoegd en iets donkerder gemaakt.
Je moet nog maar eens goed naar je camera kijken. Het resultaat van foto 1 begrijp ik niet, want normaal gesproken zou je camera die goed moeten belichten, zonder al te veel gedoe. Nog een wat testopnamen maken? Of heb je je vergist in je vertaling van de resultaten van het histogram? Succes!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910