grtz
Chicco
"Zoiets als een TIFF"?george013 schreef:Steeds terugkerend misverstand. Een RAW-bestand kun je niet zien, is geen plaatje
Ook al denk je een RAW te zien, dan kijk je naar een omzetting van de snesor-info naar een bit/pixel-map. Zoiets als een TIFF. Binnen de camera-weergave en captureNX zijn de camera-instellingen daarin verwerkt.
En een JPG is een gecomprimeerd formaat van dat laatste bestandje.
George
Toch wel jammer dat een toestel wat zo geprezen werd/wordt in de praktijk dan toch tegenvalt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 7000 na het lezen van de positieve reviews ook bovenaan mijn verlanglijstje had gezet. Je zou verwachten van Nikon dat ze zo'n camera toch eerst uitvoerig testen voordat deze op de markt gebracht wordt. Waarom dan nog zoveel mensn die klagen over b.v. onscherpte? Natuurlijk is de 90 nog steeds een dijk van een camera, maar de 7000 had toch een waardige opvolger moeten worden. Dat schijnt dan helaas mislukt te zijn (?).Chicco schreef:Ach laat ons het hier bij houden...D90,D7000 zullen allebei wel voldoen het is maar met wat je het meeste tevreden bent..ik heb 1000 den Reviews gelezen en 100den mails gestuurd naar mensen met een D7000 voor te vragen wat hun bevindingen waren..de één was vol lof en de andere had ook dergelijke problemen...toch ben ik ervoor gegaan omdat ik dacht dat het sterk overdreven zou zijn....na mijn eerste 100 foto's moest ik in mijn geval constateren dat het wel zo was bij mij dan...spijtig genoeg!
Ik krijg nu ook mails van mensen die deze toppic gelezen hebben en hetzelfde vinden dan ik maar het niet durfden toegeven dat er iets niet klopte aan hun toestel omdat het zo in de hemel word geprezen...enfin...ik schreef deze topic omdat ik ZIE wat ik ZIE en ik heb een paar goede ogen...en ook omdat ik er zelf mee zat.
En ik ben zeker geen beginneling want heb al jaren digitale fotografie redelijk onder de knie...en ik ga nu nog jaren genieten van mijn D90 want binnen 2 jaar word de D8000 voorgesteld en dan zal die ook weer knallen en is de D7000 waarschijnlijk ook weer te min....wat ben je met een camera vol toeters en bellen als je er geen scherpe foto uitkrijgt...neen geef me dan maar mijn goede oude D90 terug met minder toeters en bellen....maar wel scherpe foto's.![]()
grtz
chicco
Hallo jan wat bedoel je? Je bent er nu toch tevreden van. Ik geef zeker toe dat de D7000 qua mogelijkheden en instellingen een stap vooruit is....ik kocht hem voor de U1 en U2 stand,betere AF,100% viewvinder en HD-filmen....plus nog meerdere verbeteringen....t.o.v. de D90...maar is kocht hem zeker niet om mooiere foto's te maken dan mijn D90....ik las in je antwoord dat je ook de 35mm 1.8f gekocht hebt...wat zijn daar je bevindingen van op de D7000?JanR schreef:Chicco,
Je wilt niet weten waar mijn teller qua foto's nu op staat en waar hij op stond voordat er goede, naar mijn tevredenheid want daar gaat het om, plaatjes uitkwamen.
Maar als het zo doorgaat dan doe ik er niet zo lang mee.
Ja, een 1 op 1 verhouding. 1 schermpixel is 1 fotopixel. Weet 1,2,3 geen andere vergelijking. Een JPG is de gecomprimeerde opslag van datzelfde scherm welke ook aan veranderingen onderhavig is telkens als je hem opslaat.Tom schreef:"Zoiets als een TIFF"?george013 schreef:Steeds terugkerend misverstand. Een RAW-bestand kun je niet zien, is geen plaatje
Ook al denk je een RAW te zien, dan kijk je naar een omzetting van de snesor-info naar een bit/pixel-map. Zoiets als een TIFF. Binnen de camera-weergave en captureNX zijn de camera-instellingen daarin verwerkt.
En een JPG is een gecomprimeerd formaat van dat laatste bestandje.
George