MB-D200 vast onder m'n camera.
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
MB-D200 vast onder m'n camera.
Heb de mb-d200 onder m'n camera geschroefd, en nu krijg ik 'm er niet meer vanaf. Grote schroef draait door. Weet iemand hoe ik zonder de boel te slopen weer los krijg?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: MB-D200 vast onder m'n camera.
Mijn eerste reactie was: Waarom wil je hem eraf halen, bij mij gaat ie er nooit af (bij de D200 dan)
Mijn tweede reatie was: Dan heb je er flink aan lopen draaien
Ik heb 'm eens bekeken en zonder sloopwerk zie ik hem er niet af gaan als de schroef niet meedraait.
Zit ie goed vast? (Als in stevig genoeg om de camera op statief te zetten.) Gewoon laten zitten.
Zit ie niet goed vast? Slopen, niet kijken naar wat de reparatie kost, want dat is veel te duur. Eventueel een tweedehandsje terug kopen..
Ik heb 'm eens bekeken en zonder sloopwerk zie ik hem er niet af gaan als de schroef niet meedraait.
Zit ie goed vast? (Als in stevig genoeg om de camera op statief te zetten.) Gewoon laten zitten.
Zit ie niet goed vast? Slopen, niet kijken naar wat de reparatie kost, want dat is veel te duur. Eventueel een tweedehandsje terug kopen..
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Frank Roelofs
- Forumlid
Nou heb 'm niet eens zo stevig aan lopen draaien. Hij zit er op zich goed onder, heb het vermoeden dat er een vuiltje of zo in de statiefaansluiting zit waardoor hij niet meer los wilde komen. En bij he tmeer kracht zetten om los te krijgen schoot de grote moer door.Roelof schreef:Mijn eerste reactie was: Waarom wil je hem eraf halen, bij mij gaat ie er nooit af (bij de D200 dan)

Tsja waarom af en toe eraf? Mijn vrouw gebruikt 'm liever zonder.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Nou heb 'm niet eens zo stevig aan lopen draaien. Hij zit er op zich goed onder, heb het vermoeden dat er een vuiltje of zo in de statiefaansluiting zit waardoor hij niet meer los wilde komen. En bij he tmeer kracht zetten om los te krijgen schoot de grote moer door.
Vuiltje?
Kan het ook zijn dat je de verkeerde kant op draait?
Om zo'n situatie te creëren moet je volgens mij wel vreselijk je best doen.
Ik denk dat de schroefdraad in je kamera doordraait en dan red je het niet met alleen de MB-D200 te slopen.
Vuiltje?
Kan het ook zijn dat je de verkeerde kant op draait?
Om zo'n situatie te creëren moet je volgens mij wel vreselijk je best doen.
Ik denk dat de schroefdraad in je kamera doordraait en dan red je het niet met alleen de MB-D200 te slopen.
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
- Frank Roelofs
- Forumlid
Draai in ieder geval de goede kant op. Het lijkt eerder dat de overbrenging van de grote moer naar het kleine statiefboutje het begeven heeft.
het kan ook zijn dat de 'moer' in de body los gekomen is. Het is immers een lijm verbinding.
Ik zou gewoon lekker laten zitten.
Als je vrouw iets kleiners in der handen wilt hebben kan je altijd kijken naar een D80/90/7000 of zo
Ik zou gewoon lekker laten zitten.
Als je vrouw iets kleiners in der handen wilt hebben kan je altijd kijken naar een D80/90/7000 of zo
- Frank Roelofs
- Forumlid
Helaas de boel toch moeten slopen. MB-D200 was toch wat losser gaan zitten en kon 'm ook niet meer vaster draaien.
Hieronder het resultaat van een half uurtje voorzichtig slopen
:

De wartel die de camera in gaat zat vast in de metalen plaat. De tandwieltjes voor de overbrenging zijn van vrij zacht metaal.
Voor de liefhebber:
Heb ik nu de baterijhouder over.
Hieronder het resultaat van een half uurtje voorzichtig slopen

De wartel die de camera in gaat zat vast in de metalen plaat. De tandwieltjes voor de overbrenging zijn van vrij zacht metaal.
Voor de liefhebber:
Heb ik nu de baterijhouder over.
Laatst gewijzigd door Frank Roelofs op vr apr 29 2011 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat zijn geen halve maatregelen zeg! 

Had nog willen zeggen kan je hem niet uitboren, maar was te laat zo te zien.
Jammer kost altijd weer een hoop geld

- Frank Roelofs
- Forumlid
Patrick schreef:Dat zijn geen halve maatregelen zeg!
Tsja er was geen andere mogelijkheid om dat ding los te krijgen. Voor ik tot sloop overging heel wat tijd besteed aan het met kleine schroevendraaiertjes en zo de tandwieltjes rond proberen te krijgen. Het is ook een wat vreemde constructie met 3 tandwieltjes, die niet echt lekker in elkaar grijpen en erg zacht, dus kwetsbaar, zijn.Goodje schreef:Had nog willen zeggen kan je hem niet uitboren, maar was te laat zo te zien.
Laatst gewijzigd door Frank Roelofs op vr apr 29 2011 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is niet best. Is dat bij de MB-D10 beter geregeld? Ik hoop het, want die gaat er bij mij nogal eens af.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Die is zeker anders. Ik had ook altijd moeite om de MB-D200 te verwijderen. Met de MB-D10 heb ik dat probleem nog nooit gehad...
Thanks, geruststellend.