Aankoop D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Aankoop D7000

Bericht door Léon Obers » do mar 31 2011 1:33 pm

Chicco schreef:maar als ze dan afkomen met beginneling enz...dan kan ik me niet weerhouden om te reageren...
Ik heb me tot nu toe (nog) niet geuit over beginneling of niet, alleen je gewezen op simpele feiten.
Zoals Flip al eerder aangaf mag iemand best positief of negatief ergens op reageren, als het maar onderbouwd is.
En sorry, daar ontbreekt het bij je reacties volledig aan. Je vergelijkt appels met peren, haalt dingen aan wat helemaal niets met een camera an sich te maken heeft. En ja, daarmee stel je jezelf toch in een hoek waarbij je zou kunnen afvragen dat het met die ervaring niet zo'n vaart loopt als dat je jezelf als zodanig denkt toe te dichten.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Zwarte
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Zwarte » do mar 31 2011 2:32 pm

Nieuwschierigheid Chicco. Wat is nou de bedoeling van de verschillende topics. Er is informatie dat in de beginfase na het uitbrengen van de D7000 er waarschijnlijk een zending is geweest met fabrieksfoutjes. Hierna zal de kwaliteitscontrole bij Nikon wel aangescherpt zijn. Getuige de vele reviews en testen zijn er enkele minder tevreden eigenaars en veel meer tevreden eigenaars van een D7000. Je camera heb je weer ingeruild voor een D90. Nou eind goed al goed toch. Hier post je onder de naam Chicco en als ik het goed heb bij onze belgische buren Belgiumdigital.com onder de naam Templar met het Topic "terug naar de D90" wat inmiddels door de mod geloten is. Tell me I am wrong.

Niks mis me mag,maar wat is de reden voor jou volharding en doorgaan tot het bittere einde. Ik kan het verkeerd hebben maar ik heb het gevoel dat je op een of andere manier ergens je gelijk in wilt halen alleen weet ik niet met wat. Ik bedoel, je bent nu toch tevreden met de D90 zoals zovelen anderen met de Nikon D7000.

Goodje

Bericht door Goodje » do mar 31 2011 2:59 pm

Gebed zonder eind slotje is beter denk ik als beginner leekje :frown:

sonsan

Bericht door sonsan » do mar 31 2011 4:39 pm

Léon Obers schreef:
Chicco schreef:maar als ze dan afkomen met beginneling enz...dan kan ik me niet weerhouden om te reageren...
Ik heb me tot nu toe (nog) niet geuit over beginneling of niet, alleen je gewezen op simpele feiten.
Zoals Flip al eerder aangaf mag iemand best positief of negatief ergens op reageren, als het maar onderbouwd is.
En sorry, daar ontbreekt het bij je reacties volledig aan. Je vergelijkt appels met peren, haalt dingen aan wat helemaal niets met een camera an sich te maken heeft. En ja, daarmee stel je jezelf toch in een hoek waarbij je zou kunnen afvragen dat het met die ervaring niet zo'n vaart loopt als dat je jezelf als zodanig denkt toe te dichten.
Spijker op z'n kop! :wink:

sonsan

Bericht door sonsan » do mar 31 2011 4:52 pm

Zwarte schreef:Nieuwschierigheid Chicco. Wat is nou de bedoeling van de verschillende topics. Er is informatie dat in de beginfase na het uitbrengen van de D7000 er waarschijnlijk een zending is geweest met fabrieksfoutjes. Hierna zal de kwaliteitscontrole bij Nikon wel aangescherpt zijn. Getuige de vele reviews en testen zijn er enkele minder tevreden eigenaars en veel meer tevreden eigenaars van een D7000. Je camera heb je weer ingeruild voor een D90. Nou eind goed al goed toch. Hier post je onder de naam Chicco en als ik het goed heb bij onze belgische buren Belgiumdigital.com onder de naam Templar met het Topic "terug naar de D90" wat inmiddels door de mod geloten is. Tell me I am wrong.

Niks mis me mag,maar wat is de reden voor jou volharding en doorgaan tot het bittere einde. Ik kan het verkeerd hebben maar ik heb het gevoel dat je op een of andere manier ergens je gelijk in wilt halen alleen weet ik niet met wat. Ik bedoel, je bent nu toch tevreden met de D90 zoals zovelen anderen met de Nikon D7000.
@ Chicco
Inderdaad, als je de Belgische commentaren leest dan wordt je daar ook niet als "gevorderde" behandeld en dat bevalt je niet. Ook al omdat jij dingen ziet die mede forumlezers niet zien.
Nu kom je in dit forum "je gram" halen en de reacties zijn nagenoeg identiek. Het lijkt mij beter dat dit topic gesloten wordt, net zoals in België. Een gebed zonder eind.

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » do mar 31 2011 5:39 pm

Zwarte schreef:..... Er is informatie dat in de beginfase na het uitbrengen van de D7000 er waarschijnlijk een zending is geweest met fabrieksfoutjes. .....
Nieuwsgierig als ik ben, is er een 'van-tot' serienummerreeks bekend van deze waarschijnlijke reeks?
Groet,
Jeroen

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » do mar 31 2011 5:41 pm

Nou nog maar niet sluiten.

JeroenS heeft wel een hele goede vraag, hoe komen we daar achter?

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do mar 31 2011 5:52 pm

Zwarte schreef:....... Er is informatie dat in de beginfase na het uitbrengen van de D7000 er waarschijnlijk een zending is geweest met fabrieksfoutjes. Hierna zal de kwaliteitscontrole bij Nikon wel aangescherpt zijn. ..
"Er is informatie...." en "er is waarschijnlijk een zending is geweest "..."Hierna zal".....

Beetje vaag.
Zwarte, bij dit soort beweringen IS het niet ongebruikelijk dat je de bron van je informatie geeft.
Heb je die?

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » do mar 31 2011 6:06 pm

Het lijkt me niet dat Nikon zelf een lijstje publiek gemaakt heeft van D7000's die niet goed zijn. Sterker nog: ik geloof er helemaal niet in want dan had Nikon wel een terugroepactie gedaan. In mijn ogen is het meer een "van horen zeggen kul verhaal" wat aangehaald wordt en als "bijna" feit gepresenteerd wordt om argumenten kracht bij te zetten. In mijn ogen is de D7000 een dijk van een camera mits je weet hoe je er goed gebruik van kunt maken. Ik denk dat veel mensen hun eigen kennis en kunde overschatten en wanneer het resultaat dan niet is zoals verwacht de camera dan de schuld geven.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do mar 31 2011 6:14 pm

Veneboer schreef:..... Ik denk dat veel mensen hun eigen kennis en kunde overschatten en wanneer het resultaat dan niet is zoals verwacht de camera dan de schuld geven.
Volkomen eens.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat voor wat betreft héél veel van de reacties op dit forum, daar waar men niet tevreden is over eigen foto's.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 31 2011 6:40 pm

Enige echte feit is dat er vrij snel een firmware update is geweest. Camera zou in extreem veel licht situaties overbelichten, bij filmen geloof ik. Opgelost.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » do mar 31 2011 7:03 pm

Veneboer schreef:Het lijkt me niet dat Nikon zelf een lijstje publiek gemaakt heeft van D7000's die niet goed zijn. Sterker nog: ik geloof er helemaal niet in want dan had Nikon wel een terugroepactie gedaan. In mijn ogen is het meer een "van horen zeggen kul verhaal" wat aangehaald wordt en als "bijna" feit gepresenteerd wordt om argumenten kracht bij te zetten. In mijn ogen is de D7000 een dijk van een camera mits je weet hoe je er goed gebruik van kunt maken. Ik denk dat veel mensen hun eigen kennis en kunde overschatten en wanneer het resultaat dan niet is zoals verwacht de camera dan de schuld geven.

Ja mee eens, ik heb er ook eentje. Wat ik wel vreemd vind is dat na zorgvuldige controle al mijn lenzen een behoorlijk AF correctie nodig hebben.
Goed ik krijg het spits, daarom heb ik hem niet teruggebracht. Feit is wel dat ik correctie toepas tussen de -5 en -15. Ik weet eigenlijk niet of dat veel is.
Op de D90 heb je die mogelijkheid niet.
Qua belichting is het gewoon opletten, dat moest ik met de D90 ook al.

Maar ik kan mij ook niet voorstellen dat er echt een mislukt product in de markt gebracht wordt zoals heel veel mensen beweren.

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » do mar 31 2011 7:20 pm

L.S.

Jan, die waardes zijn bij mij ook aan de orde met AF correctie. Verder begint het al aardig te wennen. Ik ben zeker niet ontevreden. En sinds ik de AF onder de AE knop heb gaat het helemaal een stuk beter.
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » do mar 31 2011 7:32 pm

Door de hogere resolutie zie je ook meer AF onjuistheden wanneer je gaat "pixelpeepen". Deze kwamen bij een lagere resolutie minder goed naar voren maar dat wil niet zeggen dat oudere body's minder AF afwijking hebben. Dat je e.a. kunt bijstellen is alleen maar mooi. Bovendien kan door gebruik en ouderdom (slijtage) e.a. ook veranderen wat je weer op kunt vangen met de mogelijkheid om bij te stellen. Ik denk bovendien dat we soms onszelf ook wel helemaal gek aan het maken zijn met het "pixelpeepen".

Een ander punt is dat foto's met een zeer hoge resolutie in sommige gevallen minder scherp lijken op schermen met een lage resolutie. Wat hier de technische verklaring voor is weet ik niet (Flits? Leon?) maar wanneer ik een foto verklein van 12mp naar de resolutie van het scherm (zonder in te zoomen) lijkt (!) deze op een of andere manier scherper op dat specifieke beeldscherm. Nu weet ik niet of dit echt zo is maar ik ervaar dit in ieder geval wel zo. (correct me if i'm wrong)

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » do mar 31 2011 7:48 pm

Johan1025 schreef:L.S.

Jan, die waardes zijn bij mij ook aan de orde met AF correctie. Verder begint het al aardig te wennen. Ik ben zeker niet ontevreden. En sinds ik de AF onder de AE knop heb gaat het helemaal een stuk beter.

Johan, dat werkt bij mij niet echt lekker, ik heb teveel last van mijn bril in deze.
Of mijn bril is te groot of mijn duim is te fors. :mrgreen: Of allebei :D

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”