Graag hoor ik jullie meningen en eventuele tips.
1#

2#

deze tip neem ik zeker mee.Ben and Jerry schreef:Mooie kleuren maar ik had toch liever net iets meer diepte-scherpte gezien.
Het is idd een erg mooie lens. Dit zijn orginelen, geen crops. Wat betreft het centraal staan, daar ga ik op lettenZelfontspanner schreef:Met z'n lens kan je hele mooie foto's maken.
Zijn dit crop's?
Beide foto's zijn wat mij betreft te centraal en hebben veel te weinig scherptediepte (waardoor de knoppen ook teveel geiisoleerd zijn van hun omgeving).

D300 is niet te vergelijken met D700 op ISO 800JacTrum schreef:Ik heb even naar de exif info gekeken: 1/640s f/4.5 ISO200 105mm (35mm eq:157mm)
Dat betekent dat je op twee manieren nog winst had kunnen boeken. De lensopening is erg groot, vandaar die kleine scherptediepte. Dus de lensopening had bijvoorbeeld naar 16 gekund, dan was de bloem in zijn geheel scherp geweest. Dat kun je je veroorloven door de sluitertijd een of twee klikjes langer te maken (1 tot 2 stops) en de filmgevoeligheid wat hoger in te stellen. Met jouw D300 lijkt 800 ISO me nog wel haalbaar. Dat is nog eens twee stoppen.
JacTrum schreef:Heerlijk objectief!(Ik heb het zelf ook pas een maand)
Ik heb even naar de exif info gekeken: 1/640s f/4.5 ISO200 105mm (35mm eq:157mm)
Dat betekent dat je op twee manieren nog winst had kunnen boeken. De lensopening is erg groot, vandaar die kleine scherptediepte. Dus de lensopening had bijvoorbeeld naar 16 gekund, dan was de bloem in zijn geheel scherp geweest. Dat kun je je veroorloven door de sluitertijd een of twee klikjes langer te maken (1 tot 2 stops) en de filmgevoeligheid wat hoger in te stellen. Met jouw D300 lijkt 800 ISO me nog wel haalbaar. Dat is nog eens twee stoppen. Dan heb je een keurige belichting met genoeg scherptediepte! Veel oefenen met dit soort exercities!