Pocket Wizard miniTT1 & FlexTT5 met SB900

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Nikon-Jim
Forumlid
Forumlid

Pocket Wizard miniTT1 & FlexTT5 met SB900

Bericht door Nikon-Jim » zo mar 06 2011 9:15 pm

Heeft er al iemand ervaring met de Pocket Wizard miniTT1 & Pocket Wizard FlexTT5 samen met een Nikon CLS compatible flitser als de SB900?
Ik heb gisteren een basis setje aangeschaft, later zal er een 2e FlexTT5 transceiver en een 2e SB900 bijkomen maar voorlopig is het even een rib uit mijn lijf.
Vanochtend heb ik er even mee kunnen spelen: de SB900 op de FlexTT5 en de miniTT1 op de D700, wat mij opviel was dat de iso op de SB900-venster hetzelfde (iso 200) bleef wanneer je die setting op de kamera veranderde.
Opnames met bijv. iso 1600 en 3200 leverden (gelukkig) t.o.v. iso 200 beelden geen overbelichte foto's op, dus het TTL flitsen doet wel zijn werk maar ik kan nergens in documentatie vinden dat de iso venster op de SB900 niet mee verandert.
Bovendien zie ik bij diafragma verandering het wel terug op de venster van de flitser.
Kortom, ik heb ze maar net en misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar als iemand hier iets meer van weet of ervaring met de Pocket Wizards heeft.
Ik hoor het graag!
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;

marckuypers

Re: Pocket Wizard miniTT1 & FlexTT5 met SB900

Bericht door marckuypers » do mar 24 2011 3:14 pm

Ik zal binnenkort eens proberen. Ik heb vandaag een MiniTT1 en twee flexen geleverd gekregen van Omnifoto. Ik gebruik ze nu eigenlijk om twee camera's te triggeren. Dat werkt echt fenomenaal. Deed dat eerst met een Hahnel Inspire ( althans probeerde, maar dat ding ligt al in de prullenbak ).
Heb toevallig ook twee sb-900's waarmee ik dat kan testen.

Heb nu wel een leuke set-up: vogel nestkastjes in de tuin. D5000 en D3s op statief met pocket wizard. Beveiligingscamera's die we in huis hebben houden o.a. de nestkastjes in de gaten. Lamellen dicht. Monitor in de gaten houden en klikken maar :)

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » do mar 24 2011 4:05 pm

Nikon-Jim schreef:.... wat mij opviel was dat de iso op de SB900-venster hetzelfde (iso 200) bleef wanneer je die setting op de kamera veranderde.
Die verandert ook niet mee en voor zover ik mij kan herinneren gebeurde dit ook niet met de SU-800. Voor de rest werkt de set subliem, reikwijdte is enorm en heb nog geen foute flitsen meegemaakt. Wel even testen of je de Hypersync offset softwarematig moet bijstellen. Bij die van mij was dat een fractie en eigenlijk te verwaarlozen.

Verder kan ik je van harte de AC3 Zonecontroller] aanbevelen. Dan wordt het helemaal een feest.
Een flitsende groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » do mar 24 2011 6:00 pm

Ik heb een vergelijkbare set van Pixel, maar daar veranderd de iSO waarde keurig mee op de flitser.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Nikon-Jim
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-Jim » do mar 31 2011 10:06 pm

Dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels een 2e FlexTT5 met een 2e Nikon flitser gekocht en in combinatie met de AC3 Zonecontroller vorige week een testshoot gedaan.
De gebruiksaanwijzing moet ik nog goed doornemen maar zover ik het heb ervaren werkt het geweldig.
De functies die je in het Nikon CLS systeem normaal kent (of dacht te kennen) werken op de Pocket Wizards net even anders.
Eigenlijk stel je op de Nikon flitsers zelf niets in, qua bediening gaat alles via de Zonecontroller en de Transceivers.
De set van Pixel is volgens mij niet te vergelijken, bijv: de zoomkop van de master flitser veranderde daar ook automatisch mee terwijl ze dat bij Pocket Wizards niet doen. Logisch eigenlijk anders zou je de lichtopstelling telkens ongewild veranderen. De pixel is volgens mij meer een 'draadloze Nikon SC28' het werkt perfect met één flitser, tenminste als het het CLS systeem van Nikon wil benaderen.
Ik heb overigens gekozen voor de Nikon SB700 als 2e flitser, het prijsverschil met de SB900 is momenteel groot genoeg om de voorkeur aan de SB700 te geven.
Op het internet zijn genoeg reviews hierover ook t.o.v. de SB900.
Overigens zie je op de SB700 helemaal niet terug welke iso op de kamera is ingesteld.
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”