Het licht en de contrasten daar vereisen eigenlijk het gebruik van een pola- of nd-filter.remoss schreef:Sommigen kunnen echter wel wat meer bite (o.a. contrast) hebben zoals 3 (basis is goed, 6, 7, 8 en de laatste.
Vakantie inspiratie
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Vakantie inspiratie
Hartelijk dank voor de reacties.Skippy schreef:Het licht en de contrasten daar vereisen eigenlijk het gebruik van een pola- of nd-filter.remoss schreef:Sommigen kunnen echter wel wat meer bite (o.a. contrast) hebben zoals 3 (basis is goed, 6, 7, 8 en de laatste.
Betreffende het gebruik van filters: Ik heb juist gebruik gemaakt van een pola-filter (hetgeen met name aan de wolken wel te zien is).
Bij welke foto's zou dit een beter effect hebben gegeven?
Jac, jou opmerking betreffende het feit dat sommige foto's wat ' schraal' zijn deel ik wel.
Zou het te maken kunnen hebben met het tijdstip van de dag en daardoor een wat andere lichtinval..?
groet Reinhard
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat zou wel kunnen Reinhard. Met name wanneer je midden op de dag fotografeert in die streek. Het zijn overigens geen grote afwijkingen en alles valt met een nabewerkingsprogramma te optimaliseren. Maar ik zou dat wel doen, want de foto's verdienen het zo goed mogelijk te worden gepresenteerd.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
's Avonds op 50 meter afstand, zittend op het terras, van een vennetje met knorrende nijlpaarden op de achtergrond! G E W E L D I G !!
Graag zou ik de reis die we afgelopen jaar gemaakt hebben naar Zuid Afrika nog eens overdoen met mijn huidige camera!

Groeten......Willem

Nikon Z8 + een tas vol Nikon glas.
Dit zijn de mooie reizen voor iemand die landschappen wilt fotograferen. Schitterende foto's en de mooie wolkenluchten staan er ook goed op!