Ik ben in het bezit van een D200 en ik gebruik sandisk geheugenkaarten daarvoor.
De laatste 2 kaarten die ik gebruikte waren de CF extreme 3/ 4 gb.
Nu wilde ik er een van 8 gb kopen maar ik zie dat die nummering er niet meer is.
Het heet nu enkel maar extreme, op zich geen probleem ware het niet dat de schrijfsnelheid hiervan
60 mb/s is en de extreme 3 30 mb/s.
sandix geeft voor de extreme niets aan voor de D200.
Weet iemand daar meer over?
geheugenkaart
geheugenkaart
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: geheugenkaart
Meestal is het wel downwards compatible, dus ik zou me er niet zoveel zorgen om maken dat het niet werkt.
Ter indicatie zie ook: http://www.robgalbraith.com/bins/camera ... =6007-9406" onclick="window.open(this.href);return false;
Ter indicatie zie ook: http://www.robgalbraith.com/bins/camera ... =6007-9406" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Volgens mij 25MB/sec.. met een SDHC extreme III zit je al op 30MB/sec.. is meer dan geoeg lijkt me.george013 schreef:En wat is de schrijfsnelheid van je camera?
George
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
Dacht mij te herinneren dat de schrijfsnelheid van de camera's, de oudere, onder de 10MB/s lag. De verwijzing van Leon bevestigt dat. Leuk te zien hoe de snelheid is toegenomen met de nieuwere modellen.
@vrij064,
Elke ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Zo ook met het schrijfproces. Als de camere het doet met 7 a 8 MB/s heeft het geen zin je druk te maken over kaarten met snelheden van 30 of 60 MB/s.
George
@vrij064,
Elke ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Zo ook met het schrijfproces. Als de camere het doet met 7 a 8 MB/s heeft het geen zin je druk te maken over kaarten met snelheden van 30 of 60 MB/s.
George
Is wijs gezegt, alleen het voordeel is met de kaartlezer naar de PC kan het tijd winst opleverengeorge013 schreef:Dacht mij te herinneren dat de schrijfsnelheid van de camera's, de oudere, onder de 10MB/s lag. De verwijzing van Leon bevestigt dat. Leuk te zien hoe de snelheid is toegenomen met de nieuwere modellen.
@vrij064,
George