wanneer ik met de muis over het scherm beweeg word het beeld daar lichtblauw opgevuld,

Zou dit het einde van het scherm betekenen of iets aan de grafische kaart?
Wie weet hier meer van.
M.m.g.
Heb ik gedaan,ik heb ook een systeemherstel gedaan naar een paar dagen terug...zonder resultaat...ik durf niet nog meer dagen achteruit gaan gezien ik nieuwe betalende software had geinstalleerd.Léon Obers schreef:Heb je al eens geprobeerd de computer helemaal "koud" te herstarten (dus helemaal uit, even wachten en dan weer aan)?
Die staan op een externe harde schijf,en het voornaamste nog extra op Archival Gold DVD'S.020 schreef:Vergeet je niet een backup van al je foto's en bestanden te maken? Je scherm kapot is rot, maar al de data kwijt doordat je harddisk kapot is is nog veel erger.
Ik weet niet of er inmiddels laptops zijn met een HDMI-kwlaiteit scherm (1920x1080) maar dat is m.i. waar je je op dit moment op kunt richten. Verder is de contrastweergave van het scherm erg belangirjk voor fotoweergave.Ik denk dat geen enkel laptopscherm optimaal is voor fotoweergave, wat niet wil zeggen dat de laptop geen goede weergave kan verzorgen als hij op een extern scherm wordt aangesloten (liefst via digitale (DVI) aansluiting).L.Cavalier schreef:Heb ik gedaan,ik heb ook een systeemherstel gedaan naar een paar dagen terug...zonder resultaat...ik durf niet nog meer dagen achteruit gaan gezien ik nieuwe betalende software had geinstalleerd.Léon Obers schreef:Heb je al eens geprobeerd de computer helemaal "koud" te herstarten (dus helemaal uit, even wachten en dan weer aan)?
Een los scherm aansluiten zou voorlopig werken tot natuurlijk de laptop zijn geest geeft.
Bestaan er trouwens uitgezonderd Mac's, laptops met een goed scherm ( PVA overdrive) of is een PC met bv. een EIZO scherm aanteraden,doe natuurlijk nogal wat foto bewerking.
M.v.g.