Vogels [verzamel]
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
geertt, ook heb je hier een beetje hard licht..scherpte/standpunt/comp mi geslaagd 

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mcbean
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja

ik dan ook maar een pimpelmeesje
Die "gele mussen" zijn koolmeesjes volgens mij :mrgreen:
Martijn, ik heb inderdaad een beetje hard licht, maar (volgens mij) geen last van clipping ergens... Alleen misschien wel op de grond ergens. Ach ik ben nog maar een beginner :mrgreen: :mrgreen:
Bij ons in de tuin zit een Eksternest, ze zitten altijd erg verscholen, maar tussen de takken door, is deze nog aardig gelukt.

Edit: Foto aangepast, nu ge-upload via Picasa ipv pixie.
Martijn, ik heb inderdaad een beetje hard licht, maar (volgens mij) geen last van clipping ergens... Alleen misschien wel op de grond ergens. Ach ik ben nog maar een beginner :mrgreen: :mrgreen:
Bij ons in de tuin zit een Eksternest, ze zitten altijd erg verscholen, maar tussen de takken door, is deze nog aardig gelukt.

Edit: Foto aangepast, nu ge-upload via Picasa ipv pixie.
Laatst gewijzigd door geerttt op ma apr 04 2011 10:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Contacteer:
hard licht veroorzaakt niet zo'n fijn beeld vind ik, word alles zo hard van..ga zelf het liefst de eerste uren rond opkomst en ondergang
een ekster foto heb ik niet, dus ik zeg geslaagd
schuwe rakkers dit
een ekster foto heb ik niet, dus ik zeg geslaagd

schuwe rakkers dit

martijn1 schreef:hard licht veroorzaakt niet zo'n fijn beeld vind ik, word alles zo hard van..ga zelf het liefst de eerste uren rond opkomst en ondergang
een ekster foto heb ik niet, dus ik zeg geslaagd![]()
schuwe rakkers dit
Hoe krijg jij de foto's verzacht dan?
En als je eksters wilt moet je bij mij in de tuin komen, wordt er iedere ochtend door wakker gekrijsd

Alles wordt er inderdaad erg hard van, ook al gaan eenden er wel mooi van glimmen :mrgreen:
Ik ben niet echt een ochtendmens zoals jij en vind het vooral lekker om met mooi weer als dat lekker rond te lopen met mijn camera op zoek naar van alles en nog wat. Als je dan iets moois tegenkomt, heb je inderdaad vaak last van het felle licht. Misschien eens wat langer wegblijven zodat ik de uren meemaak met zonsondergang
Ik ben niet echt een ochtendmens zoals jij en vind het vooral lekker om met mooi weer als dat lekker rond te lopen met mijn camera op zoek naar van alles en nog wat. Als je dan iets moois tegenkomt, heb je inderdaad vaak last van het felle licht. Misschien eens wat langer wegblijven zodat ik de uren meemaak met zonsondergang

- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik vind jouw Ekster toch niet verkeerd hoor Geert, dit is een lastige vogel om vast te leggen, vaak zie je dat wit uitgebeten is, of dat zwart dicht loopt.
Gisteren nog even op jacht geweest naar de Rietgors, zo mooi en dichtbij als die van Ruud is helaas niet gelukt, want dan lag ik met auto en al in 't Oldambtmeer, maar deze kwam wel door de selectie!

en toen zag ik opeens een Blauwborst. Ook deze zat te ver weg voor een mooie foto. (behoorlijke crop).

@ Ruud, ik zie in je efix staan dat je 12 meter bij die Rietgors vandaan zat, maar ik kan me niet voorstellen dat je op 12 meter afstand zo'n foto maken kunt van zo'n klein vogeltje!
Gisteren nog even op jacht geweest naar de Rietgors, zo mooi en dichtbij als die van Ruud is helaas niet gelukt, want dan lag ik met auto en al in 't Oldambtmeer, maar deze kwam wel door de selectie!
en toen zag ik opeens een Blauwborst. Ook deze zat te ver weg voor een mooie foto. (behoorlijke crop).
@ Ruud, ik zie in je efix staan dat je 12 meter bij die Rietgors vandaan zat, maar ik kan me niet voorstellen dat je op 12 meter afstand zo'n foto maken kunt van zo'n klein vogeltje!
-
- Forumlid
- Contacteer:
2 mooie soorten gtj...helaas nog niet mogen zien
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ga... als de agenda en het weer het toelaat op jacht naar de Blauwborst. Ik heb die geweldige foto's van Arno nog fris in het geheugen staan. Toch maar eens gaan kijken naar een schuiltentje! Koffie mee en dan maar uren wachten.........hmmmmm.
Deze Rietgors zat net iets dichterbij maar het was net voor zonsondergang, waardoor ik net te weinig licht had, maar vind 't toch wel een geslaagde foto.

In de Efix staat 20 meter, maar het was hooguit een meter of 10.

Deze Rietgors zat net iets dichterbij maar het was net voor zonsondergang, waardoor ik net te weinig licht had, maar vind 't toch wel een geslaagde foto.
In de Efix staat 20 meter, maar het was hooguit een meter of 10.
-
- Forumlid
- Contacteer:
best leuk hoor uren zitten..
vind je laatste de mooiste van de drie

vind je laatste de mooiste van de drie
Schuiltentje??? 3uur lang op de knietjes om uiteindelijk een meter of 4 afstand te hebbenGTJ schreef:Ik ga... als de agenda en het weer het toelaat op jacht naar de Blauwborst. Ik heb die geweldige foto's van Arno nog fris in het geheugen staan. Toch maar eens gaan kijken naar een schuiltentje! Koffie mee en dan maar uren wachten.........hmmmmm.![]()
.

-
- Forumlid
- Contacteer:
das voor bikkels... 

-
- Forumlid
- Contacteer:

hier zag de mus de groenlingen aankomen, vaak gaan ze er dan vandoor..

-
- Forumlid
Tja Martijn knappe foto`s maak je hoor met die 300 F4 petje af.
Jeroen gewoon geduld hebben komen ze vanzelf , deze zijn nog van vorig jaar.
Terwijl ik woudaapjes aan het fotograferen ben komt plots uit het niets dit paartje iedere keer uit het niet opduiken naast mij zitten ,
past nog aardig wat in zo`n bekkie nietwaar .

Jeroen gewoon geduld hebben komen ze vanzelf , deze zijn nog van vorig jaar.
Terwijl ik woudaapjes aan het fotograferen ben komt plots uit het niets dit paartje iedere keer uit het niet opduiken naast mij zitten ,
past nog aardig wat in zo`n bekkie nietwaar .

-
- Forumlid
- Contacteer:
beiden mooi, maar de 2de..geweldig
heb gister de 70-300 verkocht dus zsm een converter ophalen, zodat ik met struinen wat meer mm heb..
vanuit de hut kom ik niks tekort, maar met echt buitenspelen wel
heb gister de 70-300 verkocht dus zsm een converter ophalen, zodat ik met struinen wat meer mm heb..

vanuit de hut kom ik niks tekort, maar met echt buitenspelen wel