Two lovers....

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Ruudje

Re: Two lovers....

Bericht door Ruudje » di apr 05 2011 10:14 pm

Mooie serie! alles in balans.

geerttt

Bericht door geerttt » di apr 05 2011 10:20 pm

Erg mooie serie, erg scherp en prachtig belicht. Foto 5 en 6 vind ik erg leuk gedaan. Foto 1 vind ik, om 1 of andere reden, erg levenloos... Misschien door de visagie?

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di apr 05 2011 10:23 pm

Bedankt iedereen voor de leuke reacties. De make-up hadden we aan Bianca gevraagd omdat zo min mogelijk tot liefst niks te gebruiken. Ze had nu voor haar begrip heel weinig opgedaan maar ik deel jullie mening. Ze is deels aan onze wens tegemoet gekomen maar ze heeft natuurlijk zelf ook smaak en een voorkeur..

@Sharkey,
Jouw opmerking over Bianca's pupillen vin dik een interessante. In het ene boek lees je dat de fotograaf er de voorkeur aangeeft om de pupil zo klein mogelijk te hebben waardoor de iris beter uitkomt, in sommige boeken net andersom. Persoonlijk vin dik het mooiste indien de pupil klein is, des te meer kleur krijg ik te zijn in de iris. Als je een tijdje voor een flitskop zit is het bijna onvermijdelijk dat je pupil kleiner wordt. Er zijn wel wat trucjes voor te bedenken om de pupil groter te krijgen. Ik zal me hier nog eens verder in verdiepen. Bedankt!

Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » di apr 05 2011 10:30 pm

ALE schreef:@Sharkey,
Jouw opmerking over Bianca's pupillen vin dik een interessante. In het ene boek lees je dat de fotograaf er de voorkeur aangeeft om de pupil zo klein mogelijk te hebben waardoor de iris beter uitkomt, in sommige boeken net andersom. Persoonlijk vin dik het mooiste indien de pupil klein is, des te meer kleur krijg ik te zijn in de iris. Als je een tijdje voor een flitskop zit is het bijna onvermijdelijk dat je pupil kleiner wordt. Er zijn wel wat trucjes voor te bedenken om de pupil groter te krijgen. Ik zal me hier nog eens verder in verdiepen. Bedankt!
Ik bedoelde eigenlijk meer dat haar pupillen, door het recht in de softbox te kijken nu bestaan uit vrijwel één lichtspot, er is bijna geen zwart meer te zien. Dat "oogt" :shock: wat "vreemd" in mijn beleving. Kleine, maar dan wel zwart met een klein lichtpuntje, pupillen/grote iris is inderdaad het mooist.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

DennisT

Bericht door DennisT » di apr 05 2011 10:43 pm

Chapeau Ale !

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » di apr 05 2011 10:53 pm

Kijk dit is nou "STUDIOWERK " !!!

mooie serie alles in balance ... :wink:
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » di apr 05 2011 11:05 pm

Mooie serie en vooral nummer 5 vind ik heel sterk, bijna 3D door de gebruikte scherptediepte.

Enige minpuntje wat ik zie (maar dat is persoonlijk) is nummer 7; totaal geen schaduw op de grond. Ik probeer zelf altijd nog iets van schaduw (of reflectie) te houden rond de voeten om te voorkomen dat het model een uitgeknipt en op wit papier geplakt plaatje lijkt. Maar zoals gezegd, dat is misschien meer mijn stijl.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di apr 05 2011 11:16 pm

ALE schreef:Er zijn wel wat trucjes voor te bedenken om de pupil groter te krijgen. Ik zal me hier nog eens verder in verdiepen.
"Belladonna" (Bella Donna), letterlijk en figuurlijk. :wink:
Vroeger werden met druppeltjes atropine uit de de zeer giftige plant "wolfkers", bijnaam "Belladonna" de pupillen verwijd.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolfskers" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » di apr 05 2011 11:19 pm

Léon Obers schreef:Er zijn wel wat trucjes voor te bedenken om de pupil groter te krijgen. Ik zal me hier nog eens verder in verdiepen.
Weet er ook wel een paar . . . niet geheel legaal en vrij prijzig . . . :P
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » di apr 05 2011 11:33 pm

Even een kijkje genomen in de studio...
Volgens mij is dit het understatement of the year.
TOP!
groeten Robert

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Henk » di apr 05 2011 11:44 pm

Helemaal top Arthur. Fijn dat je ons weer wat werk toont. Onderschriften erbij maken het totale beeld af. Complimenten 8)

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » wo apr 06 2011 8:46 am

Bedankt voor de feedback en complimenten beste mensen. Ben het met je eens Weimaraner v.w.b. de schaduw. Dat was inderdaad stukken mooier geweest. En Léon, dat met die atropine zullen we maar achterwege laten :D Die modellen zien me al aankomen, alhoewel, ze zien na die tijd bijna niet meer.
Groet,

ALE

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo apr 06 2011 10:07 am

Nou dan nog maar één: prachtige belichting ! :o

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » wo apr 06 2011 11:35 am

Erg mooie serie ALE! En inderdaad, die Sigma doet het zo te zien perfect!

Eens kijken...welke ik nu de beste vind...daar moet ik ze nog wat beter voor bekijken.
Wel eens met anderen: De make-up is iets too much, maar dat valt alleen op bepaalde foto's erg op.
Is het model (Bianca) zelfs visagiste?
De visagiste waar ik zelf een aantal keer mee gewerkt heb is geweldig met foto-make-up, het ziet er altijd erg natuurlijk uit. Ik heb haar ontmoet via http://www.model-mayhem.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Super leuke site om contacten te leggen met modellen, stylisten en visagisten.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » wo apr 06 2011 10:15 pm

Dank heren voor het kijken en jullie complimenten. En absoluut waar Dreamlogic, die Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM bevalt me prima. Perfect scherp, boterzacht qua bokeh, bijna geen CA te ontdekken op f/1.4, enorm snelle en fluisterstille AF, solide van bouw. Zeker voor het geld in vergelijk met de Nikkor 85mm f/1.4G AF-S.

Ik zal ook eens een kijkje nemen op de site van model mayhem. Bedankt voor die tip.
Groet,

ALE

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”