Raar geluid tijdens scherpstellen AF-S VR 70-300
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Raar geluid tijdens scherpstellen AF-S VR 70-300
Ik hoorde vandaag toen ik mijn 70-300 op de camera had een raar piepend geluid tijdens het scherpstellen.
Zo'n geluid van een gebrek aan smering!!! Zeg maar. Verder functioneert de lens prima, en het is ook niet continue.
Als het AF er heel erg naast staat en dan moet scherpstellen dan hoor je het op het gedeelte van het focussen.
Weet iemand of dit last kan?
Zo'n geluid van een gebrek aan smering!!! Zeg maar. Verder functioneert de lens prima, en het is ook niet continue.
Als het AF er heel erg naast staat en dan moet scherpstellen dan hoor je het op het gedeelte van het focussen.
Weet iemand of dit last kan?
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Re: Raar geluid tijdens scherpstellen AF-S VR 70-300
Als het echt tijdens het scherpstellen is dan heb je een probleem, want die motor hoort geruisloos te werken...
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Forumlid
Ik weet niet of het de motor is. Ik denk eerder dat het om de lenselementen onderling gaat. Ik weet alleen niet of
hier enige vorm van smering zou moeten zijn. Misschien is het wel stof. Hij is mee geweest op safari
en ondanks dat ik elke avond mijn spullen heb schoongemaakt hou je het daar toch niet tegen.
Misschien toch maar even langs de fotozaak om te vragen.
hier enige vorm van smering zou moeten zijn. Misschien is het wel stof. Hij is mee geweest op safari
en ondanks dat ik elke avond mijn spullen heb schoongemaakt hou je het daar toch niet tegen.
Misschien toch maar even langs de fotozaak om te vragen.
Groet Giso
Groet Giso
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Mee op safari zou ik gewoon rekenen op stof (zand).
Schoon laten maken is dan een dure optie. Bij veel gebruik slijt het meestal er ook vanzelf weer uit.
Schoon laten maken is dan een dure optie. Bij veel gebruik slijt het meestal er ook vanzelf weer uit.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Mijn 70-300 vr doet dit gelukkig nog niet .
Mijn tip is
probeer buiten zo min mogelijk de lens te verwisselen, houd altijd de body met de mount naar beneden (dan is de kans op stof in de mount zo klein moeglijk) , maak je klein en hou de camera en lens dicht bij elkaar. leer hoe je de lens op die manier kan monteren.
doe ook meteen de bodydop op de lens en de front cap op de lens.
en wend je met je rug tegen de wind in .
Als het kan verwissel dan altijd lensen in een auto , tent
Mijn tip is
probeer buiten zo min mogelijk de lens te verwisselen, houd altijd de body met de mount naar beneden (dan is de kans op stof in de mount zo klein moeglijk) , maak je klein en hou de camera en lens dicht bij elkaar. leer hoe je de lens op die manier kan monteren.
doe ook meteen de bodydop op de lens en de front cap op de lens.
en wend je met je rug tegen de wind in .
Als het kan verwissel dan altijd lensen in een auto , tent
- Léon Obers
- Forumlid
Aardige tips, maar wat je nu aankaart heeft weinig met het probleem van de TS te maken.
Hij heeft de lens op safari in een stoffige omgeving gebruikt om ermee te fotograferen. Komt er gewoon stof (fijne zandkorreltjes) aan de buitenkant op de lens. Met in en uitzoomen gaat daar wellicht wat van mee tussen de afdichtingen van de lens. Hoe krijg je dat er dan nu weer uit.
Hij heeft de lens op safari in een stoffige omgeving gebruikt om ermee te fotograferen. Komt er gewoon stof (fijne zandkorreltjes) aan de buitenkant op de lens. Met in en uitzoomen gaat daar wellicht wat van mee tussen de afdichtingen van de lens. Hoe krijg je dat er dan nu weer uit.
Léon Obers schreef:Aardige tips, maar wat je nu aankaart heeft weinig met het probleem van de TS te maken.
zelf niet te doen , en laten reinigen is duur en afhankeijk van de staat / leeftijd wellicht beter naar een nieuwe te kijken
- Léon Obers
- Forumlid
Waarom naar een nieuwe kijken, hij doet het toch gewoon? Alleen een extra geluidje van een paar schurende zandkorreltjes.
Zoals eerder gesteld: Schoon laten maken is dan een dure optie. Bij veel gebruik slijt het meestal er ook vanzelf weer uit.
Zoals eerder gesteld: Schoon laten maken is dan een dure optie. Bij veel gebruik slijt het meestal er ook vanzelf weer uit.
-
- Forumlid
Het is ook een beetje raar. Een nieuwe lens kopen als je huidige net 4 maanden oud is.
Een wegwerplens voor 400Euro. Het kan te gek ook he!!
Ik volg leon zijn raad wel op en wacht tot het er uit slijt.
Een wegwerplens voor 400Euro. Het kan te gek ook he!!
Ik volg leon zijn raad wel op en wacht tot het er uit slijt.
Groet Giso
Groet Giso
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Denk dat je ook niet zoveel anders kunt.
Die van mij had at ook, ik wens je in ieder geval meer geluk
Die van mij had at ook, ik wens je in ieder geval meer geluk