Is er een merkbaar kwaliteits verschil tussen een monitor met 1680x 1050 p en een met 1920 X 1200 p op een 22' scherm,beide schermen zijn S PVA panels,is het gebruiksconfort (fotobewerking RAW) van het scherm met 1920 X 1200 verantwoord om 150 € meer uit te geven.?
M.v.g.
merkbaar verschil monitor met 1680x1050 p
- L.Cavalier
- Forumlid
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: merkbaar verschil monitor met 1680x1050 p
De kwaliteit hangt af van het panel en de aansturing daarvan. De grote versie kost gewoon meer omdat je een hogere resolutie hebt (en een groter formaat gok ik). Of je daar 150 Euro extra voor over moet hebben is aan jou. Ik zou het wel weten! 

Beiden 22" zeg je. Dan hangt het af van de kwaliteit van je ogen of de hoge resolutie prettig is, en of de verhouding 16:9 wenselijk is (ivm film kijken zou ik daar de voorkeur aan geven, 16:10 wordt niet voor niets langzamerhand uitgefaseerd.
- L.Cavalier
- Forumlid
Ik dacht dat de schermverhouding van 16/10 gunstiger is voor fotobewerking,maar ik zie dat veel mensen twee schermen voor fotobewerking gebruiken.Tom schreef:Beiden 22" zeg je. Dan hangt het af van de kwaliteit van je ogen of de hoge resolutie prettig is, en of de verhouding 16:9 wenselijk is (ivm film kijken zou ik daar de voorkeur aan geven, 16:10 wordt niet voor niets langzamerhand uitgefaseerd.
M.v.g.
Bij een hogere resolutie zou je meer scherpte mogen verwachten , ik heb een 19 ich wide screen en op de spelletjes pc een crt 17 ich met hoge resolutie .en een trinitron scherm. In pcassa kan ik echeter foto's groot opbalzen te zien of ze echt scherp zijn.
het hangt ook af van het merk en de prijs.
Maar aangezien ik nog twee goed werkende schermen heb , ik voorlopig tevreden ben en binnenkort waarschijnlijk een andere baan krijg (waarvoor ik een prive auto moet hebben) zijn pc zaken voorlopig bijzaak
het hangt ook af van het merk en de prijs.
Maar aangezien ik nog twee goed werkende schermen heb , ik voorlopig tevreden ben en binnenkort waarschijnlijk een andere baan krijg (waarvoor ik een prive auto moet hebben) zijn pc zaken voorlopig bijzaak