Image tank Vosonic in gebruik?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
george weet je ook precies welk type dat is dan,heb vanmiddag gebeld naar K.E. in die wist mij niet te vertellen of je met de Vosonic VP-8360, 120GB / 3.6 inch LCD display ook je nef files kan bekijken.
misschien iemand anders die het weet ?
deze wil ik graag bestellen maar wil wel mijn nefjes kunnen bekijken.
gr. ruud
misschien iemand anders die het weet ?
deze wil ik graag bestellen maar wil wel mijn nefjes kunnen bekijken.
gr. ruud
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Vosonic
Hoi Ruud,
120GB Vosonic VP8360 + 12V Autolader
€379,00
Photo Viewer:
JPEG / TIFF / BMP / GIF / RAW
Deze bestanden kan hij aan volgens de specificaties.
Dit is de link: http://www.4memory.nl/product_info.php?products_id=432
Je heb ook nog de VP8390.
En die is bij D95 ook 379 euro dacht ik gezien te hebben.
Ik zal het eens opzoeken.
Groetjes George
120GB Vosonic VP8360 + 12V Autolader
€379,00
Photo Viewer:
JPEG / TIFF / BMP / GIF / RAW
Deze bestanden kan hij aan volgens de specificaties.
Dit is de link: http://www.4memory.nl/product_info.php?products_id=432
Je heb ook nog de VP8390.
En die is bij D95 ook 379 euro dacht ik gezien te hebben.
Ik zal het eens opzoeken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
Vosonic
Ruud ik heb me vergist in de prijs van de VP8390
Deze is toch duurder.
VP8390 Zwart 160 GB 2 jaar garantie € 469,--
Heb je wel 160 GB
Wat de verschillen verder zijn weet ik niet uit mijn hoofd, maar als je wil kan ik dat wel opzoeken voor je.
De VP8360 kan je ook met 160GB geheugen krijgen.
Groetjes George
Deze is toch duurder.
VP8390 Zwart 160 GB 2 jaar garantie € 469,--
Heb je wel 160 GB
Wat de verschillen verder zijn weet ik niet uit mijn hoofd, maar als je wil kan ik dat wel opzoeken voor je.
De VP8360 kan je ook met 160GB geheugen krijgen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Nadeel van die 160 GB schijven is dat deze niet schokvast~absorberend zijn! ik wacht dan ook met smart op de nieuwe hitachi 2,5" reeks (te vergelijken met de WD Scorpio LP reeks). Voolopig gebruik ik nog mijn vertrouwde Conceptronic Photobox LCD met 60GB Scorpio LP. Veiligheid voor functionaliteit, hoor!!!
Groeten,
Robbert
Groeten,
Robbert
Ook ik werk met een Vosonic, zins kort, had ook de versie zonder ,waarop je de foto's niet kon zien, heb hem omgeruild naar een met beeldscherm, wil toch even de foto's kunnen openen, is wel groter, maar vooruit, merk wel dat het kopieren niet echt supersnel gaat, daarom maar extra cf kaarten gekocht, voor onze vakantie ga ik hem meer gebruiken als backup, weet iemand hoe je op een D200 en D70 snel je CF kaart kan leegmaken? Niet formateren, maar delete all pictures.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ligt er een beetje aan hoe erg ie gecrashed is.
Schijven die nog niet helemaal fysiek kapot waren heb ik nog wel eens als externe schijf aan de computer gehangen en dan File scavenger (payware) een nacht op die schijf laten zoeken om te kijken wat ie nog kon vinden.
Hoewel dat soort programma's een boel automatisch kan, wil het nog wel eens helpen als je een beetje kijk op dit soort dingen hebt, want dan kun je instellingen fijnstellen.
Wat voor bestandssysteem had je op die gecrashte schijf? File Scavenger, wat ik net noemde, ondersteunt alleen FAT16, FAT32 en NTFS. Voor andere bestandssystemen zijn er wel andere programma's.
Je mag gerust eens langskomen met je schijf. Als je as vrijdag komt, kijk ik er niet direct naar, maar kun je wel gebak krijgen.
Schijven die nog niet helemaal fysiek kapot waren heb ik nog wel eens als externe schijf aan de computer gehangen en dan File scavenger (payware) een nacht op die schijf laten zoeken om te kijken wat ie nog kon vinden.
Hoewel dat soort programma's een boel automatisch kan, wil het nog wel eens helpen als je een beetje kijk op dit soort dingen hebt, want dan kun je instellingen fijnstellen.
Wat voor bestandssysteem had je op die gecrashte schijf? File Scavenger, wat ik net noemde, ondersteunt alleen FAT16, FAT32 en NTFS. Voor andere bestandssystemen zijn er wel andere programma's.
Je mag gerust eens langskomen met je schijf. Als je as vrijdag komt, kijk ik er niet direct naar, maar kun je wel gebak krijgen.

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
gert ,
ik heb eerst een nieuwe schijf erin gezet en geinstalleerd toen de oude erbij gezet.
kon toen met een geleend rescue proggie op mijn gecrashte schijf kijken.
heb mondjes maat de foto`s over kunnen zetten naar mijn nieuwe schijf.
duurde wel 3 dagen voor +/- 2500 foto`s maar had ze gelukkig wel weer terug.
gr. ruud
ik heb eerst een nieuwe schijf erin gezet en geinstalleerd toen de oude erbij gezet.
kon toen met een geleend rescue proggie op mijn gecrashte schijf kijken.
heb mondjes maat de foto`s over kunnen zetten naar mijn nieuwe schijf.
duurde wel 3 dagen voor +/- 2500 foto`s maar had ze gelukkig wel weer terug.
gr. ruud
Ik snap nu niet dat jullie allen blindvaren op de vosonic-krengen! als backup niet geschikt, want de gebruikte hdd's in het apparaat zijn niet echt betrouwbaar!!!! brrrr....
Wil je veiligheid voor thuis: koop een nas (network-area storage) met minimaal twee hdd's in een zogenaamde mirror-formatie (raid 0 of 0,5) en hang dit apparaat aparaatonhankelijk in je netwerk... doe ik ook!!! Nooit meer dataverlies... wel de condities van de harde schijven in de gaten houden. Voordeel van dit systeem is dat je hem in een brandwerende kast kan laten functioneren en mocht er onverhoop een hdd crashen (echt goed crashen roelof!!!) dan vervang je die door eenzelfde exemplaar en hopsakee...
Dus: beschik je over veel digitale data zoals foto's, muziek, e.d: creeer budget en bouw zo'n ding!!! quanta costa? afhankelijk van de grootte natuurlijk, maar je moet rekenen op 700 eurie!
Wil je veiligheid voor thuis: koop een nas (network-area storage) met minimaal twee hdd's in een zogenaamde mirror-formatie (raid 0 of 0,5) en hang dit apparaat aparaatonhankelijk in je netwerk... doe ik ook!!! Nooit meer dataverlies... wel de condities van de harde schijven in de gaten houden. Voordeel van dit systeem is dat je hem in een brandwerende kast kan laten functioneren en mocht er onverhoop een hdd crashen (echt goed crashen roelof!!!) dan vervang je die door eenzelfde exemplaar en hopsakee...
Dus: beschik je over veel digitale data zoals foto's, muziek, e.d: creeer budget en bouw zo'n ding!!! quanta costa? afhankelijk van de grootte natuurlijk, maar je moet rekenen op 700 eurie!