even een vraag

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
Marj0

even een vraag

Bericht door Marj0 » vr apr 08 2011 11:33 pm

Hallo ik bn van plan in een korte tijd, nouja ongeveer een maandje een nieuwe lens te kopen.
bnu is mijn vraag is deze lens wat?

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/tam ... 9141510121" onclick="window.open(this.href);return false;

zou ik hier vogels mee goed kunnen fotograferen met extra details zoals bijvoorbeeld zoals deze foto

http://www.ketelbrug.nl/Dagboek%202008/ ... i_9096.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

:egeek:

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: even een vraag

Bericht door Sharkey » vr apr 08 2011 11:55 pm

Als eerste, koop svp niet bij Bol.com. Die zijn voor dit soort zaken een "beetje" aan de prijs. Die zijn voor boeken en Cd's enzo

Kijk bijv. hier maar eens voor een prijsvergelijk kieskeurig.nl :wink2:

En ja daar kan je inderdaad vogeltjes mee schieten. Maar er zijn nog meer opties hoor!

Lees dit draadje ook maar eens door: Tamron vs. Nikon
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr apr 08 2011 11:56 pm

Hallo

Had gelezen in Focus dat deze er beter uit kwam dan de 70-300 van Nikon.
Klik hier en hier maar.

Voorwat betreft de foto als voorbeeld. nee deze is genomen met een Canon :mrgreen:

Groet Kroontje

NIKON-187
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door NIKON-187 » ma apr 11 2011 12:07 pm

Bij Foto-express is de Tamron te koop voor €379,-
Heb geen ervaring met Foto-express maar ze hebben leuke prijzen.
Misschien dat er hier iemand ervaring heeft met deze winkel?

greetz Sander
Nikon D300 + SB700
AF 50mm f1.8
AF-S DX 16-85mm f3,5-5,6G ED VR
AF-S 28-300mm f3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f4,5-5,6G IF-ED VR
Cullmann Magnesit 525M + Nanomax 200T
Meer tassen als gear

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma apr 11 2011 6:24 pm

Ben het eens dat je bij Bol geen lenzen of computers of een partner moet kopen ;-)

Persoonlijk vind ik de 70-300 vr van nikon beter dan tamron producten welke niet zo uitblinken in hoge lichtgevoeligheid .

ik hou er van om nikon te combineren met nikon, dat zorgt voor de mooiste kleuren en compatibliteit . Sigma en Tarmron zijn ook niet slecht maar kies ondanks dat ik ook 2 sigma lenzen heb en 2 tamron's (1 sigma en 1 tamron voor Nikon) verder natuurlijk nikon glas.

bovendien hou ik van VR en de werking daarvan .

Maar natuurlijk sta ik het geluk van anderen niet in de weg , als je meer gevoel bij tamrom hebt , dan kan ik daar ook mee leven

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ErikB » ma apr 11 2011 7:51 pm

De eerste indrukken van de Tamron zijn minstens zo goed als de Nikon.. Zei het niet dat (heb ik volgens mij in een van de draadjes hier gelezen) de Tamron vanaf 200mm minder wollig en soft is dan de Nikon.
Tamron heeft met zijn nieuwe 70-300 een zeer goede concurrent op de markt gezet. Ik denk dat als ik nu weer de keus zou moeten maken ik de Tamron zou kiezen.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”