In de boomgaard met Esmé

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Peterpan

Re: In de boomgaard met Esmé

Bericht door Peterpan » ma apr 11 2011 8:22 pm

Dreamlogic schreef:Thanks PP! Jah daarom, ik zet hem niet voor niets hier neer! Dan krijg je tenminste wat meningen over wat je nog aan de foto kan doen.
Ik schrijf ook zelf dat de foto nog voor verbetering vatbaar is, dus opbouwende kritiek is alleen maar handig.
Moet wel toegeven dat ik zelf meer heb aan de post van Jolanda dan van Germay.
Jolanda geeft nl. de overbelichte plekken aan en het stukje stof bovenin. Dan zie ik al gelijk verbeterpunten!

Gelukkig...........................keep on shooting pics :D :lol: :D

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » ma apr 11 2011 9:30 pm

Een tweede versie staat in de openingspost.
Iemand nog tips? Nog niet echt een idee van hoe Lightroom werkt...ik heb maar wat gerommeld met de belichting, maar de achtergrond wordt daardoor weer te flets.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 11 2011 10:40 pm

Lekker gezellig hier. Mogen we ineens niet meer kritisch zijn? :evil: Als je mensen om hun mening vraagt, en dat doe je in deze sectie, dan hoeft dat natuurlijk niet positief te zijn! Ik zie ook niet in waarom daar zo negatief op gereageerd moet worden, temeer daar het oordeel ook vergezeld wordt door een stukje uitleg.

Als je niet tegen commentaar kan, dan moet je ze gewoon niet in deze sectie plaatsen maar in "Foto presentaties".

Normaal zou ik wat gaan knippen in dit draadje, maar er staat onderhand al veel te veel, dus dat laat ik achterwege.

Voor ik het vergeet; ik vind het persoonlijk ook geen sterke foto. De techniek is al niet erg sterk zo te zien, maar ook mij kan de compositie niet boeien. Heeft deze sessie van anderhalf uur nog andere beelden opgeleverd? Ik zou er gewoon nog een paar plaatsen. Het ergste dat je kan overkomen is dat je (en de andere bezoekers) er wat van leert volgens mij!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » di apr 12 2011 12:11 am

Wat gek he, dat de compositie mij juist wel weer boeit. Ondertussen nog een derde bewerking gedaan. Maar die zal ik niet hier posten.
Hmm de sessie heeft nog wel een paar andere op zich redelijk leuke plaatjes opgeleverd, maar ik ben niet zo happy met het model. Esmé zei vanavond op msn dat ze totaal haar dag niet had. Heb ik enkele redelijk goed belichte foto's en dan is haar gezicht weer niet zo. Dus toch zoeken naar compromissen tussen licht en uitdrukkingen, de kleding, het haar, etc.

Patrick, ik denk dat het reuze mee valt met de heftige commentaren, er wordt toch ook gerelativeerd? In ieder geval door mij.
Ik zeg zelf iig nergens dat ik niet tegen het commentaar kan! Ik probeer enkel te nuanceren en uit te leggen wat er voor mij bruikbaar is (of bedoel je misschien de reacties van Vincent?).

Ik heb er hier nog een paar:

1. Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding -
Hier heb ik het halverwege maar opgegeven met bewerken. Gezicht weer te flets en bloemen voorgrond weer te licht.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » di apr 12 2011 9:23 am

Ik denk dat over de eerste foto al genoeg is gezegd wbt compositie en belichting.

Ik kan je alleen maar het advies geven de volgende keer niet meer midden op de dag in de felle zon foto's te gaan maken.
het licht is veel te fel, en de schaduwen veel te hard. Je beter laat in de middag of begin van de avond foto's maken.

Een en ander is wel op te lossen met reflectieschermen en flitsen, maar dan nog blijft het erg moeilijk.

Tjeerd88
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tjeerd88 » di apr 12 2011 9:57 am

Om één uur 's middags in de volle zon portret-foto's maken, tja dan maak je het jezelf ook lastig. Het licht is fel en hard en geeft sterke contrasten op het gezicht. In dat op zicht vind ik dat je het nog goed gedaan hebt, zeker bij foto 2. Ook in de donkere partijen is nog veel tekening te zien.
Om te oefenen en je camera te leren kennen, is het overigens een prima omstandigheid.

Het grootste probleem van deze foto is de compositie. Die 'pakt' niet. Omdat je een natuurlijke neiging hebt een gezicht goed te willen zien, moet je bij deze foto je hoofd naar links draaien en dat is voor velen te veel moeite.

vriendelijke groet,
Tjeerd
Nikon D90; AF-S Nikkor 18-55 mm VR; AF-S Nikkor 55-200 mm VR; AF Nikkor 50 f 1/1,8 D; SB-700 Flitser

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”