Allereerst welkom op het forum weaponar.
Je vraagt opbouwende kritiek op je foto.
Maar ik wil je graag iets positiefs meegeven op een andere manier als je wellicht zou verwachten.
Hoe sta je tegenover het bewerken van foto's?
Die grijze rand links moet je eigenlijk wel wegwerken, dat stoort, en kan echt niet naar mijn mening.
Dan wil ik je een advies meegeven waardoor je wellicht even anders tegen je eigen foto's aan gaat kijken.
Wat voor kritiek zou jij op de foto hebben gegeven als iemand anders de foto geplaatst zou hebben?
Zou je zeggen ik vind een dode boom niet zo interessant, of zou je zeggen die grijze rand is niet mooi, en wellicht had je een stapje naar rechts moeten doen om een mooiere compositie te krijgen?
Zou je adviseren om een keer om de boom heen te lopen, om te kijken of er wellicht een mooiere foto in zit?
Maw, bekijk een foto alsof hij van een ander is, en beoordeel op die manier je eigen foto's.
Het allerbeste advies wat je een ander geeft, is ook vaak een goed advies voor jezelf.
Deze zin is nu ook weer goed voor mij
Tot slot zou ik je nog iets mee willen geven.
Er is een gezegde dat luidt, al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding !!!
Vertaald naar de fotografie zou dat kunnen zijn, als je onderwerp al niet fraai is, dan zal de foto ook niet zo scoren.
Alles goed bedoeld hoor weaponar, doe er je voordeel mee, en blijf vooral veel posten, en leer !!
vrgr
Tiny