Ik denk wel dat er meer camera's geldig zijn, met name de DX bodies zullen wel passen, maar let op het volgende.george013 schreef:Ik kom er niet achter waarom alleen bij deze camera's deze balg te gebruiken is. Heb jij daar een verklaring voor?
De achterkant waar de camera op aangesloten wordt lijkt op het plaatje wat dicht tegen de rand van de achterstandaard te zijn. Helaas kan ik het niet zo goed beoordelen hoe dat met die goedkope balgen zit.
Er moet voldoende ruimte zijn voor bijv. de uitbouw van vooruitstekende delen van prisma en bij sommige modellen het accu-huis aan de onderkant van een camera (D3, D3x) om niet tegen de achterstandaard aan te komen. Het is wel weer op te lossen met een extra macro-tussenring ertussen, maar beter is natuurlijk gewoon direct de camera zonder problemen achterop te kunnen zetten.
Een extra tussenring is wel weer een optie die voordelen kan bieden als je nog grotere vergrotingsmaatstaven wilt gebruiken, want die afstand komt er bij de balguitrek dan nog weer extra bij.
Overigens via E-bay kom je wel aan goedkopere prijzen voor dezelfde balg (vanaf pakweg € 26,-) maar tegen het risico van mogelijk langere verzendtijd.