poesje mauw

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Marj0

poesje mauw

Bericht door Marj0 » vr apr 15 2011 7:43 pm

1Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: poesje mauw

Bericht door Sharkey » vr apr 15 2011 9:34 pm

Vind 1 qua licht heel fraai. Alleen zou ik rechts er een stuk afhalen zodat die lichte plek niet zo dominant aanwezig is.
2 niet heel bijzonder, zijn/haar kop komt op deze manier niet tot zijn recht.
3 leuke camera blik, alleen als je de mogelijkheid hebt de ogen iets oplichten.

Tip voor de volgende keer: Liefst zie ik hele poezen ipv dat er een stukje af is.
Tenzij je duidelijk de itentie laat zien dat je bewust een krappe compositie gekozen hebt, zoals bij no.1.

Ga zo door!
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

MadMike80

Bericht door MadMike80 » za apr 16 2011 2:58 pm

ik weet niet wat voor lichtbron je gebruikt hebt, het lijkt op een stevige lamp zoals een bouwlamp of zaklamp. omdat deze in kleurtemperatuur afwijkt van daglicht, krijg je waarschijnlijk ook de blauwe zweem op de achtergrond in de eerste foto. (als het daglicht is... ik gok van wel).

voor de rest, probeer het oppervlak van de lichtbron te vergroten, laat het licht eens weerkaatsen via een witte wand of doek, en zorg dat je meer licht krijgt op het snoetje, de derde foto was op deze manier een prachtstuk geworden!

met de opmerkingen van sharkey ben ik het ook volledig eens, maar het zijn mooie plaatjes, ga zo door!

Marj0

Bericht door Marj0 » za apr 16 2011 11:12 pm

de lamp die ik gebruikt heb, is een gewone lamp waar de kap vanaf is gedraait haha.
er was heel weinig licht in huis, en zo heb ik iemand richting de kat laten schijnen, dus dat is de lichtbron ;) het was dus in de avond.

:)

Goodje

Bericht door Goodje » zo apr 17 2011 3:12 pm

Dan had je daar bij misschien nog de flits op minimaal moeten gebruiken of met wit papiertje er voor :?:
Dan waren de schaduw kanten misschien wat minder hard geworden.
Maar al bij al vind ik het een leuke serie :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”