Beste Forumleden
Wie kan mij verder helpen, heb op het web een verscherping techniek gevonden en daarbij een preset voor Photoschop om te verscherpen
http://www.reynsphoto.com/articles/Post ... or_web.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb het bestandje in Potoschop cs5 geplaatst en vind dit ook terug in de handleiding CS5, zie dus het geheel staan in rechter zijde CS5 alleen als ik een foto hiermee wil bewerken gaat het fout, heeft iemand ervaring hier mee, en zou mij hiermee op weg willen helpen?
Ps Ben niet echt een CS5 bewerker maar wil dit graag leren
Met vriendelijke groeten CameraWim
en alvast bedankt voor de reactie!
Vercherpen voor het web
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Vercherpen voor het web
Als ik dit weekend tijd heb dan zal ik het eens proberen. Consequentie is wel dat ik verscherpen nu niet meer in ACR kan afronden (dat accepteert overigens ook maar 1 stap).
lock
lock
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Wat gaat er fout en bij welke stap gaat er iets fout?CameraWim schreef:alleen als ik een foto hiermee wil bewerken gaat het fout, heeft iemand ervaring hier mee, en zou mij hiermee op weg willen helpen?
Leren met CS5 te werken is zodanig veel omvattend, dat het me handig lijkt een boek aan te schaffen.CameraWim schreef: Ps Ben niet echt een CS5 bewerker maar wil dit graag leren
En / of tutorials op het web, filmpjes op YouTube.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Heb het even geprobeerd maar het script gedeelte dat de langste zijde aan moet passen dat loopt vast
Staar je niet blind op deze acties er zijn vele wegen die naar Rome leiden
Staar je niet blind op deze acties er zijn vele wegen die naar Rome leiden
- Léon Obers
- Forumlid
Ik heb het actionbestandje ook even gedownload.
Als je de action openklapt bij scripts, zie ik een verwijzing naar een directory voor CS3
Als je een andere versie gebruikt werkt het standaard niet. Je zou de action dan aan kunnen passen door de betreffende schriptstap over te doen naar de juiste directory. Vooropgesteld dat in de huidig gebruikte CS-versie daar zo'n zelfde java-bestandje is ondergebracht "Fit Image.jsx", want dat wordt niet bijgeleverd bij het te downloaden bestand.
(Ik bekijk het nu op mijn laptop en daar staat CS2 nog op, zonder zo'n java-bestand).
Als je de action openklapt bij scripts, zie ik een verwijzing naar een directory voor CS3
Als je een andere versie gebruikt werkt het standaard niet. Je zou de action dan aan kunnen passen door de betreffende schriptstap over te doen naar de juiste directory. Vooropgesteld dat in de huidig gebruikte CS-versie daar zo'n zelfde java-bestandje is ondergebracht "Fit Image.jsx", want dat wordt niet bijgeleverd bij het te downloaden bestand.
(Ik bekijk het nu op mijn laptop en daar staat CS2 nog op, zonder zo'n java-bestand).
- Léon Obers
- Forumlid
Vervolg op voorgaand bericht waar ik de action bekeek op mijn laptop met CS2
Inmiddels het zaakje op mijn desktop PC bekeken met daarop CS5 geïnstalleerd.
In CS5 is het genoemde "Fit Image.jsx"-bestandje wel aanwezig.
Het is mij niet geheel duidelijk hoe je typisch een javascript stapje in een action aanpast (dat werkt kennelijk anders als de gewone action-stappen). Heb daarom het action-bestand zelf met een HEX-editor aangepast door C.S.3 met C.S.5 te vervangen. Opnieuw in CS5 geladen. Daarna werkt het.
Inmiddels het zaakje op mijn desktop PC bekeken met daarop CS5 geïnstalleerd.
In CS5 is het genoemde "Fit Image.jsx"-bestandje wel aanwezig.
Het is mij niet geheel duidelijk hoe je typisch een javascript stapje in een action aanpast (dat werkt kennelijk anders als de gewone action-stappen). Heb daarom het action-bestand zelf met een HEX-editor aangepast door C.S.3 met C.S.5 te vervangen. Opnieuw in CS5 geladen. Daarna werkt het.