Narcissen bol

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
TiffanyDriehuis

Narcissen bol

Bericht door TiffanyDriehuis » zo apr 17 2011 5:42 pm

Normaal gesproken niet mijn soort fotografie, daarom graag tips of meningen.

Afbeelding

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Narcissen bol

Bericht door Jolanda » zo apr 17 2011 8:20 pm

Ik ga maar een poging doen, anders blijft het alleen bij kijkers in dit draadje.

Om met de wijze woorden van een forumlid te spreken: wat sprak jou aan in deze foto om hem te plaatsen op het forum en nog wel in de sectie beoordeling?

Mij spreekt de foto niet aan. Ik had ook geheel iets anders verwacht, nl. een mooie narcis. En juist dat gedeelte is onscherp. Het enige dat scherp is, is de bol en dat is denk ik niet het mooiste gedeelte om naar te kijken? Daarnaast denk ik dat je de flits hebt gebruikt?

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Goodje

Bericht door Goodje » zo apr 17 2011 9:20 pm

Met dit weer buiten beter, inderdaad aan de randen van het glas zie ik ook een flits. De scherpte had ik ook op de bloem gezet maar dan pas over een dag of twee als die open zijn :wink2:

iJoost

Bericht door iJoost » zo apr 17 2011 10:54 pm

Je kunt er best voor kiezen om een gedeelte onscherp te laten zijn. Maar als je dan met je ogen de scherpe delen van de foto aan de randen moet gaan opzoeken dan kijkt dat toch niet echt lekker.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo apr 17 2011 11:14 pm

Als je een bepaalde tak van de fotografie niet of nog niet kent of beheerst, dan doe je er goed aan eerst eens wat informatie tot je te nemen.
Foto's bekijken van anderen die het al wel beheersen, en je informeren over hoe je dat doorgaans vastlegd.
Je mag uiteraard zelf beslissen wat en hoe je iets vastlegd, maar met deze foto sla je de plank helemaal mis naar mijn mening.
Intussen vraag ik me ook af of je dit zelf wel zo'n geweldige foto vind, of doe je gewoon maar wat ??

vrgr
Tiny

TiffanyDriehuis

Bericht door TiffanyDriehuis » ma apr 18 2011 9:11 am

Nou dankje, voor alle reacties.
Zelf vond ik de foto wel iets hebben, en inderdaad de bol is misschien nietleuk om naar te kijken, maar zo erg vond ik het ook niet.
Het was eigenlijk ook de bedoeling om dan bijv, over een paar dagen weer een foto te maken van de bloem zelf en dan van het geheel en dan 3 foto's naast elkaar plaatsen, van de verschillende gedeeltes,

Maar het is inderdaad waar, het is niet iets wat ik altijd doe, en probeer maar iets te doen heb ook deze foto, is ook niet mijn ding maar goed.
Afbeelding

Goodje

Bericht door Goodje » ma apr 18 2011 5:41 pm

Volgens wat ik zie is de scherpte niet op de juisten plek, ik zou hem op de bovenkant van de bloem zetten en het lijkt te zitten aan de onderkant :wink2:
Of het is gewoon te druk voor mijn gevoel, (bovenste deel foto) iets klopt niet aan de verhouding weet het niet anders te verwoorden.

TiffanyDriehuis

Bericht door TiffanyDriehuis » di apr 19 2011 12:14 pm

Hier even wat ik ervan gemaakt heb, het is niet super maar het was ook maar een oefening haha.

Afbeelding

Het is niet proffesioneel maar hee, dat ben ik ook niet ;P!
Hopelijk ooit, haha maar dan moet ik ook nog veel leren.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » di apr 19 2011 6:18 pm

Je laatste brouwsel is best wel leuk hoor, het zou best een wenskaart kunnen zijn bij de kaartenwinkel. Daarmee bedoel ik ook te zeggen dat de foto's er niet echt uitspringen, maar dat het commercieel gezien wel leuk is omdat het algemeen is qua feeling (heel vlak dus).

De rozen vind ik qua kleur mooi en wel wat druk qua qua compositie, maar het beeldvullende vind ik wel grappig.

Verder zou ik denken: als het niet echt jouw ding is, heb je er dan wel plezier in om het te fotograferen?
Want ik zou zelf niet zo gauw dingen gaan fotograferen die je toch niet liggen of die je niet interessant vind. Met de onderwerpen wil je doorgaans iets hebben en foto's maken moet leuk blijven ;)
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » di apr 19 2011 10:27 pm

Ik dacht dat de tekst zo hoorde te staan...die kun je toch niet 'zomaar' per ongeluk scheef neerzetten.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

TriGGeR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door TriGGeR » wo apr 20 2011 12:23 am

Rood is en blijft een lastige kleur.. dus ook met fotografie.
Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.

http://wijnand.smugmug.com/

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”